När sexlivet inte fungerar
Jag har aldrig ansett mig vara någon med stor sexlust, bara vanligt normal. Nu har jag dock hamnat i ett förhållande där sexlivet inte fungerar som det borde.
Måndags hade vi dåligt sex. Jag kände att han inte var med och frågade även om han ville ha sex och det ville han. Ändå känslan att han inte alls ville, fick även min lust att slokna. Efter en paus och lite prat skulle vi börja om. För visst ville vi båda ha sex. Han smeker mellan benen och jag känner lusten komma tillbaka. Ända fram till att hans rörelser slutar och andningen talar om att han somnat. Och nej, det är inte första gången.
Det ger en känsla av att min njutning, min lust inte är viktig. Jag känner en press att jag alltid måste göra något på honom för annars blir det så här. Vi kan ligga och smeka varandra och jag kan höra att han är på väg att somna och då måste jag böka runt lite för att få han att vakna till. Det är inte direkt upphetsande eller känns så där vidare bra för självförtroendet. Han attraheras inte av mig, han bryr sig inte om min njutning och sådana liknande känslor får man. Men att jag ska ge och ge och ge det är bara en självklarhet. Men gnäller, blir arg, över detta då har jag ingen förståelse.
Sedan floppen i måndags har jag inte tagit något initiativ, tänkt att se vad han gör. Och inte ett enda sexuellt närmande. Vill han inte ha sex med mig? Vill han inte ha mig? Tänder han inte på mig? Vi har bara chansen varannan vecka och han är inte ens tillräckligt intresserad trots avsaknad av sexliv en stor del av varje månad.
Nu är det då så här att han är beroende av potensmedel. Han brukar säga om jag gör närmande att han inte tagit någon tablett. Som om att han tagit en tablett eller ej är det avgörande för att vi ska kunna ha ett sexliv. Jag har under den tiden vi har träffats inte visat annat än att jag vill ha honom och att jag vill ha ett sexliv. Jag är den drivande i sängen, jag är den som gör. Men inget duger. Han säger att jag måste få honom att känna sig säker. Men jag står lite handfallen här. Vad mer är det jag ska göra för att få honom att känna sig säker än hur jag har gjort? Det känns litegrann som att det faktiskt inte spelar någon roll, han kommer aldrig känna sig säker oavsett hur jag beteer mig.
Vi har pratat. Jag har sagt att jag vill ha sex med honom. Även om han inte har någon tablett. Att det inte gör mig något att hans kuk inte fungerar fullt ut. Vi kan ha skönt tillsammans ändå. Jag vill ha ett sexliv med honom. Men han känner inte för sex om han inte tagit tablett. Känslan blir inte detsamma säger han.
Jag vill inte att mitt sexliv ska styras av tabletter eller ej. Jag vill även känna att han vill ha mig. Jag vill känna att min lust är viktig. Att han aktivt vill göra något för min njutning. Börjar tröttna på det hela. Allt handlar om han. Mina känslor är det skitsamma med. Han säger att jag inte förstår. Men jag tycker att jag förstår. Ja, han känner sig dålig pga hur hans kuk är. Men borde inte mina handlingar ha visat att han duger!? Att han kan göra det skönt för mig ändå. Att allt jag vill är att vi båda har det skönt tillsammans!
Just nu känns det som att vi är på väg nedåt. Han känner vad han känner för sin kuk och inget jag gör eller säger kan ändra detta. Jag tolkar det som att han inte åtrår mig och känner mig ful och inte alls speciell. Detta i sin tur påverkar min lust. Snart är vi där då vi inte har sex längre. Nån gång i månaden. Sen kommer det slentrianmässiga förhållandet. Tillslut har vi inte sex alls. Vi lever i ett kompisförhållande. Han söker sex någon annanstans/vi gör slut/jag lämnar.
Hur gör man för att stoppa detta? Jag är rådlös. Jag vet inte hur jag ska styrka honom mer? Samtidigt vill inte min självkänsla ta än mer stryk. Ahhhhhhh frustration! En jävla skitcirkel! Hjälp mig! Jag kanske är totalt blind och känslokall? Men jag vet verkligen inte vad göra? Jag kommer inte att fixa hans trasiga tro på sig själv va? Har jag blivit totalt rabiat och förstår ingenting? Ska jag bara kapitulera inför honom och låta det vara som han vill att det ska vara. Dvs inget sex pga inga tabletter. Och när sex sker ska det enbart vara enkelriktat. Det ska vara jag som gör och han ska vara den som tar emot. Då blir han nöjd. Men jag då? Hjälp mig se vad jag inte ser!
Frustration Fan!