5 åring med ett liv av förstoppning!
Vårt barn har varit förstoppad hela livet. Tro mig, det är vårt största problem och hon har haft det såhär enda sedan hon var liten, Vi har besökt otaliga läkare som gjort tester och gett henne macrogolkurer och kostförslag. INGET HJÄLPER!
Så vart i världen vänder man sig när väggen totalt kommit emot! Har kämpat i 5 år och är desperat nu.
Det tar minst 3 dagar mellan omgångerna, oftast fler. Och detta har vi hittils upptäckt. och fått bekräftat. Hon är mjölkproteinkänslig (får direkt kraftig smärta i mage av mjölk, slem i luftrör och blir hyperaktiv av mjölk) och vi prövbelastar henne var tredje fjärde månad för o se om hon kan börja med nån mjölk (för läkarna tycker vi måste göra detta), men hon klarar enbart av Parmesanost som är opastöriserad. Alltså opastöriserat går bra!?!
Av en näringsterapeut har vi fått rådet:
-Dricka mycket vatten
-Äta kiwifrukter
-Undvika banan
-Äta plommon
-Fiberrikt (grönsaker och fullkorn)
-Motion och uteliv
Tester som gjorts:
-Gluten (negativt?)
-Tyreos funktion (normal)
- Blodsocker och vanlig blodbild (normal)
Under 5 års tid har jag läst ett som annat, besökt massor av läkare och nu är jag helt SLUT!
Familjer får hjälp när ett barn inte sover... jag känner att vårt problem är lika stort för en så primitiv sak som att sova, äta o skita ska fungera men vår dotter är konstant förstoppad och hon blir helt ADHD när hon är förstoppad. Hon är liksom inte sig själv utan helt hysterisk var 3:e-5:e dag innan hon till sist klämmer ur sig kopiösa mängder. (Av och till får hon också ont av detta, här kommer salvan in)
Jag skulle kunna skriva en bok om detta, men vänder mig bara ut till er...
VAD i världen kan jag ha glömt?
VAD har jag ännu inte provat?
VEM ska jag rikta mig till???
HJÄLP!