Osams med grannen
Har två katter som är som mina barn. Jag är mån om mina djur , de berikar mitt liv. Förr var jag mycket på stan och gick runt efter jobbet nu åker jag direkt hem. De har alla tänkbara leksaker, är vaccinerade och försäkrade. Jag har valt att ha dem ute och tycker att de mår bäst på det sättet. Jag släpper ut dem på morgonen och har mat ute till dem. De brukar sitta och vänta på mig när jag kommer hem och då får de komma in. Sedan går de ut och in som de vill men brukar komma in och sova i min säng.Jag har svårt att sova utan sällskapet.Jag brukar kalla på dem med ett särskilt klickljud och då kommer de springande. Jag är uppe sent för att de ska komma in för jag vill ha dem inne på natten. Sedan nga veckor tillbaka så sitter de inte och väntar när jag kommer och kommer inte in på natten. Maten som jag sätter ut är inte uppäten. De äter knappt ingenting när de kommer in utan vill bara ut.Den ena katten har blivit tjockare (är kille och kasterad). Oron har växt - vad är det som händer. Idag fick jag svaret när min ena granne kom hit och skällde ut mig efter noter. Mina katter har de senaste veckorna tagit sig in genom hans kattlucka, sovit hos honom på natten och han har gett dem mat. Jag misshandlar mina katter genom att låta dem vara ute på dagen och hela tiden. Det är för kallt , de måste få komma in och värma sig. Det har inte varit minusgrader på dagen. På vintern är det självklart att de inte får vara ute hela dagarna utan får hålla sig inne. På natten har jag stått och ropat men de har inte kommit in. Han och dom andra grannarna har pratat.Han ska kontakta myndigheterna. Han ska snart flytta och tycker att jag ska lämna min nyrenoverade lägenhet och ta hans för han har kattlucka.Jag är helt förstörd.Nu vågar jag inte släppa ut dem och de går runt i lägenheten helt olyckliga och vill bara ut.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-24 05:13
Jag har undrat varför mina katter vågar sig in till honom och varför hans katter accepterar detta.Blir otäckt när jag får veta att båda hans katter har dött inom loppet av några veckor nyligen. Klart mina katter känner av att det finns ett ledigt revir och tycker att det är mysigt att bli tillmatade och få ännu en beundrare.