• Emiems

Minskade rörelser+sammandragningar!?

Jag har sedan tre dagar sedan haft sammandragningar, som varit obehagliga, vaknat på nätterna av dem bla..
    jag har även märkt att foster rörelserna är mindre! hon brukar sparka jätte mycket! jag känner henne hela tiden, även fast jag bara är i vecka 22.
    Jag har känt henne i flera v tid. Det är mitt andra barn.
    Men sen tre dagar sedan har dom minskat mer och mer, idag har jag bara känt någon enstaka gång!
    Är det normalt? Hon rör sig annars väldigt mycket, speciellt när jag ligger ned, då är det vilt där henne hela tiden, brukar lägga tv dosan på magen & den bara hoppar!

Jag är jätte orolig för att bebisen inte mår bra, har mardrömmar om missfall & liknande..
    Ska jag ringa förlossningen?
    Vad ska jag göra?

Finns det NÅGOT jag kan göra?

Ska testa dricka iskallt vatten, det läste jag om i en annan tråd..

Jag bor 6 mil ifrån sjukhuset, vill inte åka i "onödan" men börjar faktiskt bli orolig.

Är det normalt att ibland sluta känna rörelser? Ha i åtanke att hon är vild i magen & jag känner rörelser jätte ofta!
    Sammandragningarna gör inte ont men dom är obehagliga & ibland kommer dom med bara minuters mellanrum.. sen kan de komma en till efter en timme, väldigt olika! Dem kommer även när jag sover.. 

Vore tacksam för svar..                    

• Svar på tråden Minskade rörelser+sammandragningar!?
  • StarStruck

Ja, det ÄR fortfarande normalt att inte känna av bebisen varje, tror det är i v 25 man SKA känna varje dag. Spelar 6 mil verkligen någon roll när det är ditt barn det handlar om? Åk om du är orolig, det hade jag gjort. Det kan ju vara så att det är nått fel.

• Emiems
    StarStruck skrev 2013-11-23 21:13:55 följande:
    Ja, det ÄR fortfarande normalt att inte känna av bebisen varje, tror det är i v 25 man SKA känna varje dag. Spelar 6 mil verkligen någon roll när det är ditt barn det handlar om? Åk om du är orolig, det hade jag gjort. Det kan ju vara så att det är nått fel.

Nej klart milavståndet spelar ngn roll egentligen, men vill inte åka i onödan för att man är orolig.
    de va en rätt dum kommentar.

jag har redan åkt in en gång för samma sak men då va de inget. & har pratat med bm om mina sammandragningar men de ska tydligen va normalt också.

det ja ville veta va om de va normalt att få minskade rörelser.

• StarStruck

I vilket jag också svarade på att det är normalt, det finns fortfarande mycket utrymme för bebisen. Dock kan man ju inte veta. Det är nptt eller inte om man inte kollar upp det. Så är det. Testa dricka sött, kallt, varmt, buffa lite på magen annars tycker jag iaf att du ska kolla upp det.

• lovea01

Man ska alltid ringa om man är orolig. Men bebisen sparkar inte regelbundet så tidigt men att du har sammandragningar är nog pågrund av att livmodern växer. Men ring bm om du är orolig tycker jag. Man kan aldrig ringa för mycket.

• sussi02

det ät bara du själv som känner till hur din bebis rör på sig i din mage och om du är det minsta orolig för att något inte är sig likt ska du självklart ringa förlossningen det e bättre att ringa en gång för mycket än för lite så jag tycker du skall ringa in mvh en erfaren 6 barns mamma 

• Emiems

Ja min barnmorska sa att de va normalt & att barnet blir lite "lugnare" i den veckan jag är i.
    Hon sparkar! men inte lika mkt som ett par dagar sen..
    Tur ja ska dit snart & kolla så bebben mår bra.

Hon har aldrig upphört att sparka alls..

Svar på tråden Minskade rörelser+sammandragningar!?