• Mandizx

Trött på att vara gravid! :( Hjälp!!!!

Ååååhhh vad jag ogillar att vara gravid! Jag är så trött på det. Jag är inte mig själv längre för jag mår illa hela tiden, är orkeslös, svimfärdig, trött som ett svin trots jag sovit i mer än 12 timmar. Och jag måste äta varje timme för att må bra och det pallar jag inte för jag åt bara typ 1-2 gånger per dag innan.. Osvosv... Åh gud vad trött jag är på att vara gravid.. Hoppas fan att ungen lever och mår bra och inget är fel på hon/han för annars brister hela jag totalt!!! ???? vill bara att ungen ska komma ut nu!!!!! Bättre här ute än i min kropp som gör att jag mår skit.. Ja de va mkt gnäll nu men jag är trött på skiten nu. Tänk om storken kunde komma med bebisen istället haha. Ps. Jag längtar efter min bebis jätte mkt! Så detta handlar inte om att jag inte är redo osv, men som många andra så trodde jag ju inte att jag skulle bli den som mår illamående trots man är i v 17 snart och bli svimfärdig så fort jag går i affären och jag är helt orkeslös och otroligt trött trots att jag sover hur länge som helst :'(

Lilla bebis, kom ut nu eller låt tiden gå snabbare!!!

• Svar på tråden Trött på att vara gravid! :( Hjälp!!!!
  • Mandizx

Saken blir ju inte bättre heller när jag inte fått mage än så de känns knappt som jag inte har en bebis där inne. Men jag vet iofs att hon/han lever för jag hörde hjärtljud häromdagen

• emelielj

Jag vet hur du känner, jag är också jättetrött på att vara gravid. Kände likadant med första barnet och tiden går ju otroligt långsamt med!
    Självklart är det värt mödan när du har din bebis men ja, jag njuter inte heller alls av att vara gravid!

• MtillMoJ

Jag har heller aldrig gillat att vara gravid, och nu väntar jag tredje barnet! Frågar mig några gånger i veckan hur jag tänkte! Och även om inte 9 månader är speciellt länge om man jämför det med hela livet, så är det förbannat lång tid! Med första barnet fick jag inte heller någon direkt mage, kunde lätt dölja den i v 25. Gick omkring och kände mig fet och illamående. Men spark i baken på dig, detta kommer du fixa! Tiden rullar på även om den känns lång! (jag är i v 18 i morgon )

• Mandizx

Lider verkligen med er oxå. Men men som sagt så är det ju värt det sen, det förstår jag ju! Ska på RUL den 10 december och får hoppas att jag kan må lite bättre efter det! Min sambo försöker pusha mig hela tiden med att tänka positivt och att det snart är över osv osv, funkar ibland men när man är helt ensam när han jobbar så blir jag tokig!!! Men vi alla klarar det! :)

• emelielj

Ja man måste tänka positivt!
    Blev ju överlycklig när jag plussade och vi hade försökt ett tar med flera missfall osv men det gör inte själva graviditeten lättare.
    Går upp i vikt (kämpade bort 30 kilo förra året), mår illa, foglossning som påverkar jobbet och därmed inkomsten och sömnlösheten är förfärlig, samtidigt som jag har min älskade son att ta hand om.

Mitt rul är nästa fredag och det är en bra milstolpe att se fram emot!
    Självklart kommer vi alla klara det :)

• Malima

Jag känner igen mig! Jag är dock bara i vecka 8! Jag mår illa, är trött och KONSTANT hungrig fast jag inte är sugen på någonting!! Jäkla drygt det här! På torsdag ska jag på vul och om allt ser bra ut då tänker jag att jag kan berätta för i alla fall min familj, så att jag har någon att klaga hosð???
    Tycker synd om mig själv som det är nu....

Förra graviditeten mådde jag bra!!!

• MtillMoJ

Mitt rul är den 3/12 ska bli kul och hoppas få veta vilken "sort" det är men jag tror det är en tjej. Min äldsta är en tjej och min yngsta en grabb. Så i klädväg hade det varit smidigast om det blev en kille till!

• Mandizx

Hoppas alla kommer må bättre snart och att era bebisar mår bra! Önskar er alla lycka till på ultraljudet! Själv så ska jag ta reda på könet och om ni oxå ska göra det så kan ni ju berätta vad det blir här om ni vill! Nu kämpar vi på, det är ju värt det sen! Att vara gravid har vi nog alla förstått att det inte är en dans på rosor direkt! Men vi vill ju det här (iaf för mig och sambon så var detta planerat) och jag är glad att vi behöll självklart men klart det är mkt hormoner och sånt i en graviditet!!

• Mandizx

Men vi ska kämpa och vara positiva och klara detta!! oavsett om det är jobbigt eller inte, vi får stå ut och får hoppas att våra pojkvänner står ut med oss men det tror jag säkert (för oss som har pojkvänner)

Svar på tråden Trött på att vara gravid! :( Hjälp!!!!