Vincent2010 skrev 2013-11-28 12:31:58 följande:
Vad roligt att höra! Ja precis med det du menar med att skaffa för tätt inpå, för våra barn kommer ju hinna blir 4 innan nästa kommer. Man tycker ju dom birde förstå då lite bättre. Min sambos son är väldigt pappa och pappa ska göra allt. Där tänker jag också på hur han ska tackla att hand pappa ger kärlek till ännu ett barn.. Hm finns mycket tankar och fungeringar. Men far ni runt mycket och har mycket aktivitet? Jag vill ju att min son ska få ett riktigt syskon och man blir ju helt tårögd själv av bara tanken att se????
Det är så svårt att veta hur barn reagerar. Vår andra son har alltid varit väldigt mammig och en väldig närhetsfis. Jag trodde att det skulle bli jobbigt för honom att få ett syskon, att han skulle bli svartsjuk (han var 4 år då lillebror föddes), men tvärtom var det han som tyckte att det var allra roligast med lillebror och som har varit den mest engagerade och positiva. Inte tillstymmelse till svartsjuka. Jag är fortfarande lite förundrad över det.
Vi har ganska mycket aktiviteter, men jag tycker att det är rätt skönt. De "stora" går 15-timmars förskola samt 21 timmars förskoleklass. Övrig tid är vi hemma och de behöver röra på sig mycket för att det inte ska bli olidligt här hemma och då är det skönt att åka iväg till träning eller liknande. Vi har skridskoskola två gånger i veckan för båda. Båda har även gymnastikträning en gång i veckan och så går äldsta i idrottsskola. Man får ju välja sådant som man själv känner sig ok med. Jag tycker själv att det är kul med idrott. Någon annan väljer Mulle eller simhall eller vad som nu passar en själv och de egna barnen. Men med tanke å hur mycket hemmatid vi har allesammans så skulle både jag och dem klättra på väggarna om vi intehade saker att göra. Mer jakt på kompisar.