• Anonym (upprörd)

cancer eller idiotisk läkare???

Min man blev inlagd för nån vecka sedan men feber och dåliga njur och levervärden.Där tar de först ett ultraljud där de hittar något på levern, det görs en ct och medan jag åker hem så ringer min man mig och säger att de tror att han har cancer i mage och tarm, hela vår värld rasade samman, vi båda får stöd av vår familj, dagen efter kommer läkaren och säger att det var inget alls på tarmar och i magen??? Va från att ha cancer till att vara ingenting får de säga så?? Nu har de ju sett nått på levern och vi fick ett samtal med läkaren som sa rent ut att de misstänkte cancer på levern, han blev flyttad till njuravdelningen där 2 läkare säger att de personligen inte tror att det är cancer..han har gjort en biopsi som tyvärr misslyckades och i förra veckan gjorde han en kontrast magnetröntgen som vi ska få svar på den här veckan..Vet inte vad vi ska tro hur kan ens läkare få komma med sina åsikter och inte gå på enbart fakta?? Vem bryr sig om vad läkaren tror... Är så oroliga och stressade just nu, har dessutom en liten bebis på bara 2 månader och tror mjölken börjar aina av den här stressen. Får läkare bete sig så här?? Är det nån som har varit med om att de hittat nått på levern som inte var cancer??

• Svar på tråden cancer eller idiotisk läkare???
  • mp90

Samma för min pappa, sa i juni att det hittat en tumör på lungan! Hela sommaren förstörd... I början på aug när de är ultraljud så har de förvandlats från timör till en knut på ett blodkärl..

Förstår inte att de ens nämner ordet cancer eller tumör! De orden är ju så hemska bara orden!

Hoppas på de bästa för er. Varm kram

• Anonym (Z)

Har han druckit mycket så sätter det sina spår på levern, men iaf de får i te säga så och det ska du anmäla

• Anonym (upprörd)

Ja de orden känns som att man måste vara säker på innan man nämner, då man ofta ser en dödsdom då..Sen kan jag tycka att det är annorlunda om du frågar läkaren skulle det kunna vara cancer och de svarar att det skulle kunna vara det.. Det kan inte bero på drickandet då han bara dricker cola.. Jag frågade läkaren varför de trodde cancer och ingen vanlig fettknöl eller liknande och då sa de att det beror på att den hade blodförsörjning..

• Anonym (Z)
    Anonym (upprörd) skrev 2013-11-24 17:18:01 följande:
    Ja de orden känns som att man måste vara säker på innan man nämner, då man ofta ser en dödsdom då..Sen kan jag tycka att det är annorlunda om du frågar läkaren skulle det kunna vara cancer och de svarar att det skulle kunna vara det.. Det kan inte bero på drickandet då han bara dricker cola.. Jag frågade läkaren varför de trodde cancer och ingen vanlig fettknöl eller liknande och då sa de att det beror på att den hade blodförsörjning..

Cola är väl inte det mest nyttiga och kanske kan ge cancer som allt annat men försök söka läkaren och hör hur de och ni ska gå vidare för att få ett klart besked
Svar på tråden cancer eller idiotisk läkare???