Vad ska era barn få i julklapp?
Har lite beslutsångest vad jag ska köpa till min son i julklapp. Tänkte därför att vi gör en tråd om tips och idéer vad ni ska ge era barn. Kanske vi kan hjälpas åt i julklappsdjungeln?!
Har lite beslutsångest vad jag ska köpa till min son i julklapp. Tänkte därför att vi gör en tråd om tips och idéer vad ni ska ge era barn. Kanske vi kan hjälpas åt i julklappsdjungeln?!
En tonåring och vi gör det ganska enkelt med julklappar, så det blir nog plånbok, någon tröja, någon skjorta, necessär behöver han. Sedan önskar han sig bidrag så han kan uppdatera datorn.
Bra hörlurar är nog något som behövs.
Hur gammal är han?
Jag tänker köpa en vanlig hederlig svart/röd brio leksaksspis och lite tillbehör såsom små kastruller och annat.
Sedan blir det böcker och en tågbana.
Min dotter på tre leker hela dagarna med playmobil så mormor köper ett stort playmobil dockhus med rum. Av oss en låda små lego, av farmor riktig klocka, stort täcke, och av morbror Spider-man mask. Allt utom täcke önskar hon sig. Fråga honom. Ta med till butiken och kolla- med frågan: vad har man det till?
Min unge (2 år) ska få lite pino-böcker o en pino-tröja, o sen ett jake o piraterna-skepp.
Darttavla med pilar med kardborre.
Mitt barn är också tre.
2 åring (2½). Brio kombidockvagn, baby born docka (äter, kissar o fan vet vad), böcker, pippiklocka, pippi bord med 2 pallar, en cykel, turtlesbil (eller vad det är?) samt någon/några turtlar till det då, ny spargris.
Min 1½ årige grabb ska få en docka, badringar (till armarna) och en låtsastelefon med massa roliga ljud.
Lego! Sonen nu 3,5 älskar sitt lego. Nu i jul ska han få vanligt lego. Innan har han haft duplot men börjar växa ifrån det nu.
Sonen på 3,5 får en kranbil (bruder), en minigrävare (bruder) och en rapunzel-docka (Disney). Och så julkläderna. Sonen är tokig i maskiner men önskar sig också en docka och då han inte visat något intresse innan för dockor så är det klart jag köper en :)
Min fyraåring ska få en radiostyrd bil och kanske lego eller playmobil. Sjuåringen ska nig också få lego och kapitelböcker , typ lassemajas detektivbyrå
Min är två år och ska få:
Bamsebok
Bok om julen Musse-DVD
Rittavla
Bilgarage
Radiostyrd bil
Megablocks
Båt att ha i badet
Hon fyller år i januari så vi har köpt alla presenter på en gång så då ska hon få:
Dockvagn
Docksäng
Anki-docka
Bamsebok
Dinosaurietåget-DVD
Min son som är 2 år 8 mån skall få:
2 Alfons Böcker
Brio tågbana
En större sopbil
1 Mamma mu bok
Min snart treåriga tjej ska få en bilbana med bilar, ninja turtles, trashpacks med tillhörande sopbil, prinsessdocka med långt hår och en lekleraglassmaskin.
Mina barn sitter och tittar lite i leksakstidningar, klipper och klistrar ihop en önskelista.
Min 3åriga kille ska få en klaffbro till brio tågbanan, ett stall i trä, Alfons och odjuret bok, doktors väska, stora maskiner film och tuschpennor...
Lilltjejen är 4månader, hon ska få nått till sitt nya rum och eventuellt nån leksak...
Min dotter på två ska få en spiderman. En liten plastfigur, hon är inne i en fas så det är vad hon får av mig. Hon får mycket på annat håll med, och som sagt så är hon liten. ska inte skämma bort henne innan hon vet att hon kan bli det :)
Stort tack för alla era tips och idéer!