Ni som älskar erat namn eller fått komplimanger för det
Vad heter ni som älskar erat namn eller som fått många komplimanger för det?
Vad heter ni som älskar erat namn eller som fått många komplimanger för det?
Jag hatade visserligen mitt namn som barn efter att min lärare varit lite osmidig, men andra har berömt det mycket och nu gillar jag det skarpt. Heter Ellen.
Jag har inte varit så reflekterande som barn över mitt namn mer än att jag gillat det eftersom det varit jag. Sen på gymnasiet och som vuxet har jag ogillat det lite eftersom det är så "engelskt" och trendigt. Så sent som för några månader sen tyckte jag att mitt namn var tråkigt och hade hellre velat ha ett robust fornnordiskt namn eller ålderdomligt av något slag. Nu trivs jag bra med det, det har ju faktiskt historia i Sverige och jag får en hel del fina kommentarer om det av gamla på jobbet. Heter Adrian.
Heter Cecilia och har alltid gillat det och får höra ibland att det är fint. Det har varit pappas favoritnamn sen han hörde låten om Fredrik Åkare och Cecilia Lind. Jag har även fått Simon and Garfunkels "Cecilia" sjungd för mig ett par gånger..
JAg har tänkt fråga vad du själv heter eftersom du är så intresserad av namn, men Ellen är fint! :)
Jag gillade inte mitt namn när jag var yngre men nu gillar jag det, tycker det är fint. Nu gillar jag att ha ett ovanligt namn. Har fått en del komplimanger för mitt namn. Heter Albertina.
Cilla93- Cecilia finns på min lista med favoritnamn till framtida barn.
Albertina är rätt tufft. :)
Ja jag gillar mitt namn och jag är glad att det blev pappas favorit för om mamma hade fått bestämma helt själv hade det inte varit lika fint.
Gillar inte mitt namn, det är inte det att det är opassande men det är helt fel generation. Förstår inte riktigt hur mina föräldrar resonerade där. Har under hela min uppväxt velat haft ett namn i stil med Anna, Maria, sara, Hanna eller Emma. Det är inte så att jag blivit retad för namnet, jag gillar det helt enkelt inte.
Förut gillade jag inte mitt mellannamn, men nu på senare år så älskar jag det och har fått många komplimanger för det - Ilona (ilona). Det är ett släktnamn så jag kommer absolut föra det vidare om jag får en dotter i framtiden :)