• Anonym (:-()

avstannad graviditet utan blödning

Hej. Kommer precis från gynakuten där de konstaterade en avstannad graviditet, har dock ingen blödning utan bara ont. Ska in igen imorgon för att det ska kollas en extra gång för att faställas, men vad händer sen? Blev ledsen och bara grät så kom mig inte för att fråga, antar att man får en tablett som ska ta bort men när kommer kroppen fatta efter det? Känner mig fortfarande gravid och vill bara att det ska bli som vanligt igen i kroppen Hoppas nån kan berätta vad som kommer hända på ett ungefär

• Svar på tråden avstannad graviditet utan blödning
  • Surpuppan

Har råkat ut för samma två gånger. Båda gångerna dog fostret i vecka 6, och det upptäcktes i vecka 12. De fick göra en skrapning då min kropp inte stötte ut fostren av sig själv.

Okej, jag fick inte veta när det stannat eller hur långt graviditeten gått. Var nog inte riktigt mottaglig för info... Men då får jag vara beredd på att det kan bli skrapning.

• Anonym (!)
    Anonym ( ) skrev 2013-11-25 21:13:36 följande:

Okej, jag fick inte veta när det stannat eller hur långt graviditeten gått. Var nog inte riktigt mottaglig för info... Men då får jag vara beredd på att det kan bli skrapning.

Samma sak konstaterades hos mig den 24/9. Jag fick nu ultraljudsundersökning efter en vecka och de trodde då att kroppen skulle ha klarat att stöta ut det innan dess, det gjorde det inte. Jag fick välja om jag ville ha tabletter för att stöta ut det eller om jag ville göra en skrapning. Gjorde en skrapning.
  • Anonym (!)
    Anonym (!) skrev 2013-11-25 21:20:54 följande:
    Samma sak konstaterades hos mig den 24/9. Jag fick nu ultraljudsundersökning efter en vecka och de trodde då att kroppen skulle ha klarat att stöta ut det innan dess, det gjorde det inte. Jag fick välja om jag ville ha tabletter för att stöta ut det eller om jag ville göra en skrapning. Gjorde en skrapning.
    Fick NY ultraljudsundersökning ska det stå. Jag skrapades i början på oktober.

Fostret var 9 veckor och några dagar, vet inte när hjärtat slutat slå. Ska in imorgon för att skrapas, vill bara att allt ska vara över nu.

• Anonym (Jag också)
    Anonym ( ) skrev 2013-11-26 17:36:49 följande:

Fostret var 9 veckor och några dagar, vet inte när hjärtat slutat slå. Ska in imorgon för att skrapas, vill bara att allt ska vara över nu.

Beklagar, genomgår precis mitt MA , skulle ha varit i v 8 men graviditeten stannade 5+5. Det är så jobbigt och ledsamt. Skickar styrkekramar!
    Anonym (Jag också) skrev 2013-11-26 18:10:16 följande:
    Beklagar, genomgår precis mitt MA , skulle ha varit i v 8 men graviditeten stannade 5+5. Det är så jobbigt och ledsamt. Skickar styrkekramar!

Kram tillbaks. Är verkligen jobbigt och ledsamt
  • Surpuppan

Ta hand om er, och bättre lycka i framtiden. Kramar!

• ebbozz

vi fick reda på det vid ul i v.12
    fostret hade troligtvis dött runt v.8-10
    fick tid nästkommande dag för att ta tabletter som skulle stöta ut det, det funkade inte så det blev skrapning efter några veckor =(

Nu är vi inne på tredje försöket efter dess men inget pluss än...

• Anonym (Jag också)
    Anonym ( ) skrev 2013-11-26 17:36:49 följande:

Hur går det för dig ?
Svar på tråden avstannad graviditet utan blödning