Varför skickar biomamman med massa saker hela tiden?
Hejsan! Vill ha åsikter om vad ni tycker är rimligt att skicka med vv? Jag har både bonusbarn och egna barn och behandlar bonusbarnen som mina egna. I vårt hem har barnen det dom behöver. Leksaker, kläder, hygien prylar m.m . Med fyra barn i hemmet blir det mycket saker och jag sorterar så alla barn har ordning på sina leksaker, kläder, filmer osv. När jag åker kommunalt och hämtar bonusbarnen är det fullt med kassar och fullproppade väskor med leksaker, påse med ca 30 filmer och alltid 3 par skor extra. Ibland är det dockvagnar och kanske 10 olika gossedjur. Min sambo ringde biomamman om att det blir mycket saker att bära på dom dagarna vi tar bussen. Hon slutade skicka med så mycket en period. Nu har det börjat igen. Om jag köpt ex nya vinterjackor och bra vinterskor till barnen så köper hon det veckan efter och byter ut dom. Istället kan hon väl kompromissa och köpa nya vantar mössor eller nått till vintern som behövs. Känns som om hon härmar oss i vad vi köper och det tycker jag är löjligt. Jag börjar bli trött på att hon varje vecka ska skicka med saker till oss som vi redan har. Förra veckan var det handcremer och dusch tvål. Och så dagen innan ena bonustjejen skulle till sin mamma så gick hennes hårborste sönder. Jag köpte en ny under veckan hon va hos sin mamma. Men den ville hon inte ha för hennes mamma har skickat med en ny borste till henne. Jag bli galen på det här. Det här är bara några av sakerna som hon handlar upp till oss. Vad tror ni? Varför håller hon på så här hela tiden?