• Mariasvensson

Var det en graviditet eller ej?

Jag behöver hjälp.
    Jag och min sambo har försökt att få barn i ca 1 år. När jag gick 12 dagar över mensen (som är regelbunden) fick jag positivt på clear blue digital. Jag blev så glad. Enligt egna uträkningar var jag igår i v7. När jag igår morse gick på toaletten fick jag mycket ont och det började blöda. Jag åkte till gynakuten och de tog prover. Enligt urinprovet var jag "på gränsen till negativt". De gjorde även ultraljud och läkaren såg ingenting. Hon sa att livmodern var förtjockad (som den kunde vara vid en förberedelse på graviditet). Men det var definitivt inte v 7.  

Jag var ensam så jag kommer inte ihåg allt som sas. Jag var så ledsen.  Var gravtestet falskt? Var jag aldrig gravid?. Är den blödningen jag har nu vanlig mens? Jag fattar ingenting. Vi har ju varit så oroliga att vi inte kan få barn. Ska jag fortsätta vara orolig. 

/Orolig Maria  

• Svar på tråden Var det en graviditet eller ej?
  • Philippa

Låter som ett tidigt missfall..... beklagar!

• Insanejane77

Jag har aldrig varit med om falska positiv på gravtest så du kan räkna med att du var gravid men att du tyvärr fått missfall. Beklagar!

• Mariasvensson

Ok. Ja, det är kanske så. Det jag tycker är konstigt är att enligt mina beräkningar (senaste mensens första dag) skulle jag vara i v7 och det sa hon att jag inte var. Läkaren trodde att jag hade oregelbunden mens men det har jag inte. Det känns som om jag har inbillat mig att jag var gravid men jag tog kort på testen och det stod att jag var gravid. 

• Anonym (kk)
    Mariasvensson skrev 2013-11-26 10:48:46 följande:
    Ok. Ja, det är kanske så. Det jag tycker är konstigt är att enligt mina beräkningar (senaste mensens första dag) skulle jag vara i v7 och det sa hon att jag inte var. Läkaren trodde att jag hade oregelbunden mens men det har jag inte. Det känns som om jag har inbillat mig att jag var gravid men jag tog kort på testen och det stod att jag var gravid. 

Då var det helt klart ett tidigt missfall.....
  • Mariasvensson

Om det var ett missfall så kan jag och min sambo i alla fall bli gravida. Och det känns bra mitt i allt. Men just nu är jag ledsen och har så förbannat ont. Jag får försöka igen någon gång i framtiden. 

• Insanejane77

Alltså, du kanske hade ett ma, dvs missed abortion isf och graviditeten avslutades tidigare än du trodde men stöttes ut först i v 7. Antagligen är det något sådant som hänt.

• Insanejane77

Jag beklagar! Vet hur tungt det är då jag själv har haft minst två (troligen tre) ma själv sedan min dotter dog och vi har försökt få barn i drygt 3 år. Man får samla ihop bitarna av sig själv och försöka igen helt enkelt. Kram

Svar på tråden Var det en graviditet eller ej?