• DinTvätt

Får jag tvätta åt dig?

Vill öppna eget tvätteri med inriktning på vardagstvätt. Undrar hur många av er vill ha min hjälp? Hjälp mig med av svara på fråga: Får jag tvätta din tvätt mot betalning?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-26 15:13
    Du: lägger smuts tvätten utanför dörren.

Jag: hämtar, tvättar, stryker, viker och kör ren tvätt hem till dig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-26 15:40
    Priset blir från 299kr/gång

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får jag tvätta åt dig?
  • giftgrodan

Förstår att det är svårt att få billigare, men jag skulle tycka 300 kr var för dyrt, tyvärr. :/

• Lejonmamman01

Nej, det skulle inte vara värt det. Dessutom är det jobbigaste faktiskt att hänga/lägga in allting på sina platser, bädda rent i sängarna o.s.v.. Att bara lägga i en maskin och sedan flytta över i en annan maskin, är ju egentligen inget jobb alls. Strykkläder använder vi inte till vardags, och NÄR vi gör det - typ lucianattlinne, finklänning, finskjorta till stora helger och fester - så tycker jag att det är en del av "ritualen" att stryka dem själv!

• fluu

Ser inte poängen. TvättMASKIN heter det, då mycket jobb är det inte.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • The past is now

Nej. Jag tvättar min egen tvätt, städar mitt eget hem och lagar min mat. Jag behöver inget tjänstefolk.

• Lufsan

Även om det är jobbigt skulle jag inte tycka att det var värt pengarna att betala för att någon annan gör det åt mig. 

En dag i sänder.
  • La Lola
    The past is now skrev 2013-11-26 16:12:54 följande:
    Nej. Jag tvättar min egen tvätt, städar mitt eget hem och lagar min mat. Jag behöver inget tjänstefolk.
    Lite så känner jag också.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Cecese

Men i priset 299 kr/gång är det per maskin eller kan man skicka med 15 maskiner tvätt på en gång för samma pris? 

Med tanke på att jag i genomsnitt tvättar ca 2 maskiner om dagen skulle det alltså kosta mej 2*30*299=17940 kr i månaden för att få tvättat.... NEJ tack. Det är ju för sjutton mer än vad jag får in i inkomst i månaden....

• levande charader

Jag skulle aldrig betala så mycket för att få mina skitiga kläder tvättade när det är så lätt att göra det själv. Dessutom lägga det utanför dörren -nej tack! Då kan det ju bli stulet. Sen undrar jag precis som någon annan. Är det per maskin eller per gång? Det skulle ju bli svindyrt om det är per maskin. Hur kommer tvätten tillbaka? Vikt och sorterad? Förstår tanken men tror tyvärr att det blir svårt att få tillräckligt med kunder..

• DinTvätt

Tanken är att det ska finnas en boknings sistem på hemsidan där kan man beställa påse att lägga smutsig tvätt i när det finns behov. Därefter kan man boka tid för hämtning när det passar er förstås, efter det får man tvätten ren och fräsh och givetvis vikt fram till dörren. Priset hadde vi tänkt 299kr för upp till 7kg tvätt. Alla vi har tidbrist ibland och meningen är att då finns vi där att hjälpa till med våran service.

• Celes

Jag gör det hellre själv. Dels vill jag inte att någon annan grejar med mina smutsiga kläder, dels känns det mycket med 299:- /7kg. Det är 1-2 maskiner tvätt. Inget jobb alls.  

• Nalliwer

Dessvärre blir priset för högt, annars hade jag älskat det. Skulle vilja tömma tvättkorgarna upp och ner i en påse och sen få tillbaka det sorterat och vikt en gång i veckan. Med 299:-/7kg blir det helt enkelt för dyrt.

Svar på tråden Får jag tvätta åt dig?