• engladprick

torktumla villervalla-plagg?

jag torktumlar allt som går (ej silke, ull osv)
    men såg nu att ett plagg från villervalla inte ska tumlas, men ofta tål plagg det ändå samt blir mjukare än att hängas på tork.

nån som torktumlat ett villervalla-plagg och hur gick det? 

• Svar på tråden torktumla villervalla-plagg?
  • Litet My

Jag har provat av misstag, ingen större skillnad. Dock tycker jag Villervallas plagg lätt blir noppriga oavsett torktumlng eller inte.

• nozpa

Beror på vilket plagg det är. Med tryck? Nej, det kommer spricka. Kanske inte första gången, men mycket snabbare. Deras "eco" funkar bra. Tycker inte att det nopprar heller. Men resten är sådär i kvalitén och jag hade inte kastat in dom i tumlaren.

• fluu

Har bara utan tryck och det funkar bra. Ingen skillnad i storleken, men efter mycket tumlande tycker jag att plaggen blir lite noppiga.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Bling1975

Jag tumlar alla barnkläder som inte har tryck. Fungerar bra. Men Villervalla blir noppiga fort så jag har faktiskt slutat att köpa deras kläder.

• engladprick

ok tack för all input.
    tråkigt att höra att så dyra plagg lätt blir noppriga :(

ni som bara hänger dessa plagg på tork på lina eller i torkskåp, blir de nopprig lika fort?
    tänker om det är maskintvättandet som gör de nopprig eller tumlandet ;)

• Litet My
    engladprick skrev 2013-11-28 11:03:37 följande:
    ok tack för all input.

ni som bara hänger dessa plagg på tork på lina eller i torkskåp, blir de nopprig lika fort?
    Jag tycker de blir noppriga ändå tyvärr, ofta mer än Lindex och HM kläderna.
    Dock har den randiga tunikan hållt ett bra tag. Men tröjorna med stjärnor och saker i samma material har tyvärr blivit nopprigt.
  • engladprick
    Litet My skrev 2013-11-28 11:07:49 följande:
    Jag tycker de blir noppriga ändå tyvärr, ofta mer än Lindex och HM kläderna.
    Dock har den randiga tunikan hållt ett bra tag. Men tröjorna med stjärnor och saker i samma material har tyvärr blivit nopprigt.
    tråkigt och lite konstigt. får köra på deras randiga plagg om jag vill ha fler ;)
  • Litet My

Tror inte tunikan finns mer (letade nämligen själv efter en likadan då vår börjar bli liten) dock har de ju börjat sälja andra kläder i samma mönster så jag är lite irriterad att de inte kört en "favorit i repris" på tunikan med samtidigt, det är ju liksom samma mönster.

De lite tunnare bomullkläderna hade jag ett set i, de höll bra (utan torktumling)

• nozpa

Jag tycker att deras ekologiska är av bättre kvalité. Men tycker inte det är tillräckligt bra för det priset. Speciellt inte när barnen blir äldre och kan ha kläderna längre. Det var ju en annan sak när dom växte ur kläderna över natten. Då hann dom ju inte bli fula och spruckna i trycken.

• MissKaos

Jag tumlar inte och här håller deras plagg bra!

engladprick skrev 2013-11-28 11:03:37 följande:
    ok tack för all input.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden torktumla villervalla-plagg?