Trygg Hansa ersättning Borderline, TryggaBarn försäkring
Hej allihopa!
Mitt första inlägg här så jag hoppas jag inte lagt tråden helt fel. :)
Jag har varit i kontakt med Trygg Hansa sen i somras i hopp om att få någon sorts ersättning för min Borderline. Jag tänker då främst på medicinsk invaliditet. Mina föräldrar tecknade försäkringen TryggaBarn när jag var liten , så jag har haft den i princip hela mitt liv. Jag är 22 år gammal.
Dom har nu fått alla mina journaler från alla sjukhus jag vart på, och jag har fått brev hem om att min försäkring täcker min sjukdom. Idag ringde jag eftersom jag inte hört något från dom på ett tag, och då sa dom att man inte kan få ersättning Emotionell Instabil Personlighetsstörning. Det enda jag kunde få ut på var om jag har ärr. Jag har läst här på familjeliv om flera som fått ersättning från Trygg Hansa för deras Borderline. Jag nämnde det för henne jag pratade med och frågade om hon ens visste att Instabil Personlighetsstörning och Borderline var samma sak, och det kunde hon inte svara på....
Det känns lite som att dom säger olika saker varje gång jag ringer. När jag ringde första gången i somras sa jag att jag hade borderline och nämnde medicinsk invaliditet, min handläggare svarade att han skulle kolla på det. Om Borderline aldrig "ingår" i medicinsk invaliditet hade han väl sagt det på en gång?
Allt är så rörigt. :( Är det nån här som har fått ersättning för Borderline från Trygg Hansa? Fick ni för medicinsk invaliditet eller något annat?
Är inte allas TryggaBarn försäkring likadan, eller kan man ha olika? Trodde det var lite som en "allt-i-allo" försäkring som man kunde välja till sina barn. Det står på brevet att jag är försäkrad för medicinsk invaliditet men det står inte så mycket mer än så. Vet inte om jag har alla papper. Mamma säger att hon är säker på att hon i alla fall inte valt bort någonting från försäkringen. Kan det vara så att psykiska sjukdomar och medicinsk invaliditet bara gäller hos Trygg Hansa om man gjort någon tilläggsförsäkring?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-26 19:04
Vet att det finns en tilläggsförsäkring som heter TryggaBarn Plus som ska göra så att psykiska sjukdomar ingår, men vad jag hört så fanns inte den i början av 90-talet utan i den barnförsäkringen som fanns då så ingick allt. Någon här som tecknade TryggaBarn hos Trygg Hansa i början av 90-talet?