• DenNamnbitne

Vilket av dessa hederliga engelska flicknamn tycker du bäst om? 2

Jag har här valt 30 typiskt engelska flicknamn som ni får välja mellan. Jag tycker själv att flicknamnen var mycket svårare eftersom jag inte gillar de alls lika mycket som mansnamnen. Jag valde bort de amerikabetonade moderna engelska flicknamn som vi översköljs av i media. De behöver inte vara dåliga. Alison t.ex. är en häxa i en underbar Steeleye Span-låt (Alison Gross). Problematiskt med de engelska namnen var också att var och vartannat namn var könsneutralt. Detta fenomen gjorde mig som sagt konfunderad. Dessa namn är dock i huvudsak enbart flicknamn.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dessa hederliga engelska flicknamn tycker du bäst om? 2
  • DenNamnbitne

Detta är alltså den riktiga omröstningen! Inte den falska eller den andra falska. Här finns många engelska tjejnamn att gotta ned sig i.

• DenNamnbitne

Själv faller min röst på Lucy! Jag kan inte hjälpa det men Beatles är alltför bra. Därför gick också nästan min röst till Prudence!

• Dr Mupp

Saknade Abigail så det fick bli Ethel 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • fluu

Röstade på Clementine, älskar namnet!

Gillar också Fiona, Frances,,Winifred,  Georgina(eller varför inte Georgiana ellerGeorgetta).

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Loriyana

Eftersom min dotter heter "Lucia" så fick det bli "Lucy"

• DenNamnbitne

Det kanske får va med i tråden om bibliska namn. Men du har rätt. Det är väldigt engelskt. Fint smeknamn också i Abby.

Dr Mupp skrev 2013-11-26 21:51:41 följande:
    Saknade Abigail så det fick bli Ethel 

• Josephine96

Gillar så många men valde Lucy. Tilly är också jättegulligt och Winifred är är inte heller så dumt då jag gillar smeknamnet Winnie.

• aysn

Eleanor röstade jag på, men Fiona är också jättefint.

• DenNamnbitne
    Natulcien skrev 2013-11-27 10:18:30 följande:
    Vivian! Jättevackert!
    Visst är det! Riktigt tjusigt
Svar på tråden Vilket av dessa hederliga engelska flicknamn tycker du bäst om? 2