• saris78

Vilken docka till 2,5 åring?

Jag funderar på att köpa en docka i julklapp till min snart 2,5 åriga dotter. Storasyster har mest hårda dockor och det är omöjligt för min dotter att klä på/av dem vilket gör henne alldeles rasande. Har ni tips på någon "lättklädd" docka? Den får hemskt gärna ha mun så hon kan mata med flaska/ge den napp för det hör till favoritleken här hemma!

• Svar på tråden Vilken docka till 2,5 åring?
  • JulleGulle

Dockorna från Rubens barn är fantastiskt fina! De har dock ingen mun..
    Kanske en chou chou docka kan vara något? Hårt huvud, händer och fötter men ben, armar och mage är mjuka.

• saris78
    JulleGulle skrev 2013-11-29 22:17:01 följande:
    Dockorna från Rubens barn är fantastiskt fina! De har dock ingen mun..
    Kanske en chou chou docka kan vara något? Hårt huvud, händer och fötter men ben, armar och mage är mjuka.
    Jag är inne på antingen en babyborn trots att de är hårda, den verkar ha lite olika funktioner som min dotter nog skulle uppskatta. Chou chou tycker jag ser jättesöta ut men jag hittar bara en "lära gå variant" och det tror jag är överkurs för min dotter.
  • ClaraV

Har en treårig tös som fick en skrållan-docka när hon var 2.5, den är lätt att klä på och av, samt att den är mjuk och kan sitta osv. :) Däremot blev hon rädd eftersom att dockan talar och det var hon inte beredd på. Men nu är den hennes bästa vän.

• saris78
    ClaraV skrev 2013-12-04 14:49:40 följande:
    Har en treårig tös som fick en skrållan-docka när hon var 2.5, den är lätt att klä på och av, samt att den är mjuk och kan sitta osv. :) Däremot blev hon rädd eftersom att dockan talar och det var hon inte beredd på. Men nu är den hennes bästa vän.
    Ja Skrållan tänkte jag på ett tag men jag kan verkligen inte bestämma mig för om jag gillar dem eller ej. De känns liksom så "färdiga" på något vis och kanske inte inbjuder till så mycket fantasilek tänker jag.
  • ClaraV
    saris78 skrev 2013-12-04 14:53:11 följande:
    Ja Skrållan tänkte jag på ett tag men jag kan verkligen inte bestämma mig för om jag gillar dem eller ej. De känns liksom så "färdiga" på något vis och kanske inte inbjuder till så mycket fantasilek tänker jag.
    Den dockan har hjälpt till mycket här hemma vid både matdags, nattning och potträning, min dotter har henne som sitt eget barn, och vill dottern inte sova på kvällen så nattar vi dockan först så går det bättre osv. :)
  • Dockbutiken

Hej, det finns fina alternativ på kvalitetsdockor med mjuk eller hård kropp från Paula Reina och Angela Sutter i Dockbutiken i Göteborg. Se gärna Dockbutiken.com för dockor, kläder och tillbehör.

Svar på tråden Vilken docka till 2,5 åring?