jag vill bara väl men allt blir så fel
vet inte hur jag ska hantera den situation som uppstått.
jag lever med en man, han har två barn sen innan, jag har två barn sen innan, mina bar har vi på heltid då deras pappa försvann ur deras liv för 2 år sen.
hans barn är hos oss varannan vecka, heter det iallafall. men sonen brukar vi ha lite mer då mamman inte orkar med honom tydligen. hon har sen han va 2 år (är nu 6) tjatat om att han har adhd, eller någon annan diagnos, han har fått på många samtal och utredningar på mammans bevåg, och alla säger samma sak, han har ingen diagnos, och framförallt så sätter vi ingen så tidigt.
hon har sen ett år tillbaka försökt få läkare att skriva ut ritalin till honom, och min sambo försöker förklara och läkare försöker förklara. men hon vill ha en diagnos! ja, han får utbrott som är ganska jobbiga, han retas, svårt att sammarbeta, och allt ska ske på hans villkor, men är det inte lite så 6 åringar är? eller har jag fel?
jag studerar på distans och har då ibland ganska mycket tid att kunna lägga på barnen, och hitta på saker. sist jag hade en ledig dag var i måndags, jag o barnen hade bestämt att åka till en jättestor lekpark som dom älskar att vara på. bonussonen hörde detta och frågade om vi inte kunde vänta med att åka till han slutat skolan, så han fick följa med.
jag svarade att för min del går det jätte bra, men att du ska till mamma imorgon, så vi får ringa och fråga henne isåfall.
han ringde själv, och får som svar att det inte hinns med, och att hon ville prata med mig.
då fick jag i örat " bestäm för fan inte saker med MITT barn bakom min rygg" jag svarade lugnt och sansat att det va inte meningen att du skulle ta illa vid dig, och jag har inte lovat honom något alls, utan att vi skulle fråga dig förs och det är det vi gör. har ni annat planerat så självklart respekterar jag det.