• Noomi

Får bruna flytningar och småblödningar trots avslutad 9 månaders p-spruta

Som rubriken lyder så får jag fortfarande bruna flytningar och ibland småblödningar som blir tätare och tänker att nu håller helvetet ta slut, har slutat efter den tredje sprutan för jag håller på bli tokig och hamnar i depression nu att jag har gått i binda eller tampong. Så nu vill jag veta ungefär hur lång tid det tar för kroppen att återställa sig till det normala efter cirka 9 månaders behandling med p-spruta???? För kvinnokliniken gav ingen svar på den frågan och jag håller på att bli tokig, tokig, tokig och åter tokig som fan om ingen kan svara på denna fråga. Jag skiter i orsaken av p-spruta, jag vill bara veta när det bruna skiten försvinner och småblödningarna efter 9 månaders p-spruta. SÅ SNÄLLA SVARA NI SOM VET PÅ ETT UNGEFÄR IALLAFALL FÖR JAG HÅLLER PÅ ATT BLI TOKIG SOM SAGT!!! Jag är 22 år och funderar på sterilisera mig själv för att bli kvitt skiten snarast om ingen vänlig själ svarar mig och anledningen till egen sterilisering är jag har en underbar kille som jag planerar att skaffa barn i framtiden med men om det här fortsätter så kommer han inte stanna så länge till pga dött sexliv (vilken kille skullevilja det?) och jag vill inte skaffa barn med någon annan för det är han som väckte den tanken hos mig annars har jag varit heeeelt anti mot barn!

p-spruta
  • Svar på tråden Får bruna flytningar och småblödningar trots avslutad 9 månaders p-spruta
  • Noomi

Som rubriken lyder så får jag fortfarande bruna flytningar och ibland småblödningar som blir tätare och tänker att nu håller helvetet ta slut, har slutat efter den tredje sprutan för jag håller på bli tokig och hamnar i depression nu att jag har gått i binda eller tampong. Så nu vill jag veta ungefär hur lång tid det tar för kroppen att återställa sig till det normala efter cirka 9 månaders behandling med p-spruta???? För kvinnokliniken gav ingen svar på den frågan och jag håller på att bli tokig, tokig, tokig och åter tokig som fan om ingen kan svara på denna fråga. Jag skiter i orsaken av p-spruta, jag vill bara veta när det bruna skiten försvinner och småblödningarna efter 9 månaders p-spruta. SÅ SNÄLLA SVARA NI SOM VET PÅ ETT UNGEFÄR IALLAFALL FÖR JAG HÅLLER PÅ ATT BLI TOKIG SOM SAGT!!! Jag är 22 år och funderar på sterilisera mig själv för att bli kvitt skiten snarast om ingen vänlig själ svarar mig och anledningen till egen sterilisering är jag har en underbar kille som jag planerar att skaffa barn i framtiden med men om det här fortsätter så kommer han inte stanna så länge till pga dött sexliv (vilken kille skullevilja det?) och jag vill inte skaffa barn med någon annan för det är han som väckte den tanken hos mig annars har jag varit heeeelt anti barn!

• Jenny Barnmorska

Hej!

Det kan ta upp till ett år efter sista sprutan för kroppen att återställa sig helt. Efter 6 månader borde du vara blödningsfri i perioder i alla fall. När man börjar med p-spruta får man ofta mycket blödningar det första året. Sen blir över 90% helt utan blödningar. Så tyvärr kanske det bara hade vara i två-tre månader till.

Med vänlig hälsning Jenny

• Noomi

Så jag fick en riktig mensblödning i 4 dagar nyligen men det bruna flytningarna fortsätter. Jag tog sista sprutan i mitten av augusti och du menar att jag kommer ha dessa bruna flytningar i 6 månader?

• Jenny Barnmorska

Det kan du ha det kan också försvinna tidigare. Men jag tycker att du kan ringa gyn och höra om de kan hjälpa dig med att få ordning på blödningen lite tidigare.

Svar på tråden Får bruna flytningar och småblödningar trots avslutad 9 månaders p-spruta