• maribel

Fler gravida med blödningar och bruna flytningar?

Är gravid i v16, har sedan v 5 haft bruna flytningar och sedan v13 även blödningar. Bebis mår bra men alla besök på sjukhuset påfrestar och det är jobbigt med denna oro.

Fler som haft/har så här jobbigt?

• Svar på tråden Fler gravida med blödningar och bruna flytningar?
  • Negressen

Jag är i v18 nu men under v11 hade jag en kraftig blödning som kom och gick i ett par dagar, jag var livrädd och övertygad om att det var missfall. Var på gynundersökning och fick vul, läkaren förklarade att allt var ok och att det var jag som blödde och inte fostret, samt att man inte ska oroa sig allt för mkt om inte blödningarna är i samband med sammandragningar och smärta, har sen dess haft bruna flytningar men det var slutat. Tror att blödning är ganska vanligt men tyvärr pratas det för lite om, framför allt sa barnmorskan inte ett ord om det.

• JennieCH
    maribel skrev 2013-11-28 10:08:24 följande:

Är gravid i v16, har sedan v 5 haft bruna flytningar och sedan v13 även blödningar. Bebis mår bra men alla besök på sjukhuset påfrestar och det är jobbigt med denna oro.

Fler som haft/har så här jobbigt?

Jag har haft flera olika blödningar. I V5 en väldigt liten, V6 en ganska stor, i v7 en väldigt stor me klumpar (missfall i en duplex graviditet) därefter blödde jag gammalt blod i 3 veckor som stoppades med tabletter. Ny liten blödning i v11, blödning från livmodertappen v13. VUL gjordes sista gången v 12+6 och då mådde pyret bra.
  • Helena81

Jag är nu i v. 15, hade en blödning i v 13 och efter ambulans och oro fick vi se vårt mirakel. Sen 2 kub test v 13 och v 14 och allt ser jätte bra ut. Men nu denna vecka har jag börjat fått mörka och ljus bruna flytningar och det känns inte bra, men de säger att allt är bra via telefon.....jobbigt.

• maribel
    JennieCH skrev 2013-12-02 06:15:36 följande:
    Jag har haft flera olika blödningar. I V5 en väldigt liten, V6 en ganska stor, i v7 en väldigt stor me klumpar (missfall i en duplex graviditet) därefter blödde jag gammalt blod i 3 veckor som stoppades med tabletter. Ny liten blödning i v11, blödning från livmodertappen v13. VUL gjordes sista gången v 12+6 och då mådde pyret bra.

Hur går det för dig, vilken vecka är du i nu?
  • JennieCH
    maribel skrev 2013-12-16 20:55:30 följande:

Hur går det för dig, vilken vecka är du i nu?
    Jag är i vecka 17, vet inte riktigt hur det går för har inte varit på något mer UL. Magen växer men oron är oerhört stor. Hur går det för dig? Snart halvvägs va?
  • maribel
    JennieCH skrev 2013-12-16 21:27:06 följande:
    Jag är i vecka 17, vet inte riktigt hur det går för har inte varit på något mer UL. Magen växer men oron är oerhört stor. Hur går det för dig? Snart halvvägs va?

Har fortfarande brunsvarta flytningar och nu ikväll en liten blödning. Haft mycket mensvärk samtidigt. Gynmott vill att jag ska avvakta till mitt rutin Ul på tor. Men är orolig då det var 3v sen jag gjorde Vul.
    Man hinner inte vara glad för då kommer nå´t igen och man är rädd varje gång man går på toa.
    Så jobbigt detta. Är i v18.

Hur går det för dig? Har dina flytningar slutat? När har du Ul?
  • JennieCH
    maribel skrev 2013-12-16 22:53:02 följande:

Har fortfarande brunsvarta flytningar och nu ikväll en liten blödning. Haft mycket mensvärk samtidigt. Gynmott vill att jag ska avvakta till mitt rutin Ul på tor. Men är orolig då det var 3v sen jag gjorde Vul.
    Man hinner inte vara glad för då kommer nå´t igen och man är rädd varje gång man går på toa.
    Så jobbigt detta. Är i v18.

Hur går det för dig? Har dina flytningar slutat? När har du Ul?
    Jag förstår precis din oro även om jag just nu inte har några brunaflytningar eller blödningar. Var nästan 4 veckor sedan sist men är oerhört orolig att pyret ska ha slutat leva sedan dess. Vi har 3 veckor kvar till RUL och det känns som en evighet. Känner inga rörelser än heller vilket hade lugnat mig lite. Att inte vara glad över graviditeten känns så hemskt. Eller givetvis är jag glad över att jag är gravid men jag kan inte njuta utav den. Känner du att din omgivning förstår dig?
  • maribel
    JennieCH skrev 2013-12-17 02:58:25 följande:
    Jag förstår precis din oro även om jag just nu inte har några brunaflytningar eller blödningar. Var nästan 4 veckor sedan sist men är oerhört orolig att pyret ska ha slutat leva sedan dess. Vi har 3 veckor kvar till RUL och det känns som en evighet. Känner inga rörelser än heller vilket hade lugnat mig lite. Att inte vara glad över graviditeten känns så hemskt. Eller givetvis är jag glad över att jag är gravid men jag kan inte njuta utav den. Känner du att din omgivning förstår dig?

Så bra att dina flytningar slutat! Var på Gyn igår då jag haft ny blödning och blev sjukskriven 2v. Plutten hoppa runt som han skulle och det känns bra men läk sa att blir det igen måste jag komma in igen. Har ett hematom så bruna flytningar kan fortsätta hela graviditeten. Suck!

Och inga "garantier" kan lovas. Nja jag tycker en del förstår i min omgivning och en del inte. Läk och Bm förstår att man är orolig men samtidigt tar dem "så lätt" på att säga: händer nå´t så händer det . Men jag vill inte att nå´´t ska hända för nu är den ju så stor och nästan halva tiden har ju gått så det vore fruktansvärt.

Har ju vanligt Ul imorgon så då får vi veta kön, hoppas det går bra för dig på Ul ,även om det är seg väntan dit. Tycker du att folk förstår?
  • Majken33

Hej!

Hur har det gått för er tjejer? Nu har det gått ett par månader sen de sista inläggen... 

Hittade hit pga att jag hade en störtblödning för ett par dagar sedan och trodde direkt att det var missfall. Men slutade blöda dagen efter och nu tänker jag att det kanske inte var någon fara. Har symtom kvar och hade ingen värk i samband med blödningen... 

Jag är i vecka 8 nu och har sett ett litet gryn med ett hjärta som slog, precis några dagar innan blödningen. Ska göra ett VUL om tre veckor. Skönt att läsa om andras erfarenheter så länge.   

Svar på tråden Fler gravida med blödningar och bruna flytningar?