• Anonym (irriterad)

Kan bonusen sätta regler

För cirka 2 år sedan träffade jag en kille med två barn i bagaget. En som nu är 10 och en som är 12. Sedan första dagen har 10 åringen gråtit och skikit varje gång jag är där. "Pappa blir konstig", "pappa bryr sig inte lika mycket om mig". Hon är konstig (jag), hon säger konstiga saker, m.m.

Min kille tycker att detta är jättejobbigt och vi har brytit flera gånger. Nu försöker vi igen och nu ska tydligen 10 åringen få sätta regler för hur det ska vara. Detta gäller nu de veckor pojkarna är hos pappa

1. Jag och pappan får inte gå in i enskilt rum och prata eller vila.
    2. Jag och pappan får inte prata med låg röst utan allt ska kunna höras.
    3. Jag och pappan får inte prata engelska
    4. Alla aktiviteter ska vara roliga för honom, vi ska prioritera tv spelande, hockey m.m.
    5. Vi får inte ta i varandra, krama varandra eller så.

Jag känner att detta är hemskt. Jag vill kunna röra i min pojkvän. Pojkarna själva sitter i hans knä men jag ska inte få röra i honom när de ser på. Vi ska inte få prata vuxensaker utan allt ska vara öppet.  

Det känns som ett fängelse. Är det så här det borde vara och jag som är knäpp?

• Svar på tråden Kan bonusen sätta regler
  • MuppinCowboy
    nymedlem skrev 2013-11-29 19:29:36 följande:

Nej, han har ogillat ts sedan dag 1. Läs ts!
    Nej det är som anonym sa, TS skriver ju det själv (inlägg 21)

"
    Så länge han trodde att jag var en kompis till familjen gillade han mig, men när det kom fram att jag och hans pappa hade ett förhållande så förändrades hans sätt på en gång "

Han gillade alltså TS innan han fick reda på att de var ett par
  • Anonym (får finna sig)
    MuppinCowboy skrev 2013-11-29 20:25:36 följande:

"Så länge han trodde att jag var en kompis till familjen gillade han mig, men när det kom fram att jag och hans pappa hade ett förhållande så förändrades hans sätt på en gång "

Det var kanske när de blivit ett par de började viska....
  • Anonym (och?)
    Modernmom skrev 2013-11-28 14:23:18 följande:
    Nej nej nej nej! Det där är fel fel fel! Hur tänkte pappan nu? Snacka om curlingförälder! Och genom att bejaka detta dåliga beteende har han ju fullkomligt krossat pojkens självförtroende. Nä, ställ ultimatum till pappan, det där är ingen normal familjesituation och i mina ögon inte helt normal 10-åring heller...... Har själv 4 barn 3 egna + 1 bonus och de bestämmer inte över vår relation. De får anpassa sig till den nya familjesituationen, helt enkelt.
    Ja, och?
    Vad vet vi om detta barn, hans trauman när det gäller familjelivet, hans eventuella övergivenhet?
  • Ess

Hur har du stått ut i 2 år, hela situationen är ett enda stort skämt. 
    Vill du verkligen skaffa barn med den clownen, och dessutom behöva dras med sonen i ganska många år till?
    Tänk om och tänk rätt!

• MuppinCowboy
    Ess skrev 2013-11-29 23:05:17 följande:
    Vill du verkligen skaffa barn med den clownen, och dessutom behöva dras med sonen i ganska många år till?
    Tänk om och tänk rätt!
  • Miss Skywalker
    Ess skrev 2013-11-29 23:05:17 följande:
    Tänk om och tänk rätt!
  • nymedlem
    MuppinCowboy skrev 2013-11-29 20:25:36 följande:

"Så länge han trodde att jag var en kompis till familjen gillade han mig, men när det kom fram att jag och hans pappa hade ett förhållande så förändrades hans sätt på en gång "

I ts skriver hon:

"Sedan första dagen har 10 åringen gråtit och skikit varje gång jag är där."

Det tolkar inte jag som att barnet gillat ts någonsin!
  • MuppinCowboy
    nymedlem skrev 2013-11-30 00:32:29 följande:

I ts skriver hon:

"Sedan första dagen har 10 åringen gråtit och skikit varje gång jag är där."

Det tolkar inte jag som att barnet gillat ts någonsin!
    Går man bara efter trådstarter får man oftast inte all information, därför kan det vara bra att läsa fler inlägg av trådstartare då det mer ofta än sällan dyker upp mer information angående det de skriver om.

Vilket det gjorde i det här fallet och därför blev det lite fel när du skulle rätta någon annan.

TS - Du är inte knäpp men stannar du kommer du bli det, säg till pappan att skärpa sig för det är inte sunt någonstans hur han beter sig.

Fast själv hade jag dragit fortare än det tar för en curlingsten att glida över isen

• Anonym (???)
    MuppinCowboy skrev 2013-11-30 00:58:13 följande:
    Går man bara efter trådstarter får man oftast inte all information, därför kan det vara bra att läsa fler inlägg av trådstartare då det mer ofta än sällan dyker upp mer information angående det de skriver om.

Vilket det gjorde i det här fallet och därför blev det lite fel när du skulle rätta någon annan.

TS - Du är inte knäpp men stannar du kommer du bli det, säg till pappan att skärpa sig för det är inte sunt någonstans hur han beter sig.

Fast själv hade jag dragit fortare än det tar för en curlingsten att glida över isen

• Anonym (irriterad)
    nymedlem skrev 2013-11-30 00:32:29 följande:
    I ts skriver hon: "Sedan första dagen har 10 åringen gråtit och skikit varje gång jag är där." Det tolkar inte jag som att barnet gillat ts någonsin!

Jag har varit otydlig på den punkten. Han har skrikigt och gråtit sen första dagen men då har det varit annat som han varit arg på. Sen badrumsincidenten är det i princip bara min närvaro han är arg över. Han är en kille med mycket hett temperament samtidigt som han är överkört känslig.
  • Anonym (nej)

Nej, jag skulle aldrig acceptera att leva livet på det viset. Och jag skulle inte orka med en sådan där hemsk unge i min närhet, så jag skulle nog leva som särbos och träffa min man varannan vecka eller så avsluta helt.

• Gena

Det blir lite jobbigt att ränna på hockey och spela TV-spel dagarna i ända och inte få ta någon tupplur om ni någonsin får en gemensam bebis!

Det finns sätt att lösa detta som varken behöver betyda att du eller sonen får känslorna överkörda. Men som det är nu så kan inte pappan hantera sonens känslor på rätt sätt och det blir du som få betala priset. Jag tycker inte det låter som att ni har framtiden för er i detta förhållande - du blev ju t.o.m. dumpad precis före husvagnssemestern pga sonen. Om det kommer in en liten bebis i ekvationen så tror jag sonen kommer att reagera ännu mer svartsjukt.

• Miss Skywalker
    Anonym (irriterad) skrev 2013-11-28 21:53:28 följande:

Visst är jag irriterad på bonusen. Jag har ju också känslor och blir ledsen för att vi fyra inte går ihop och kan ha det bra. Det har varit bra vissa perioder men han märker att hans utbrott får resultatet och fortsätter. I juni skulle vi fyra åka på husbilssemester. Innan bråkade han så mycket att hans pappa bröt med mig så bara de tre åkte. Pappan orkar helt enkelt inte med bräkandet men saknar mig och hör sedan av sig igen. Jag vill ju också ses såklart och så är allt igång. Jag är 35 och utan egna barn. Jag vill såklart också ha familj men kan inte vela på såhär längre. Borde gå vidare men det är inte lät när vi båda är kära i varandra och vill leva ihop.
    Ärligt TS. Största problemet är pappan. Acceptera inte det här..
  • Anonym (vet)

Om du vet hur det är att dö inombords varje gång du ser den andra pussa din pappa och alltid dra till sig hans uppmärksamhet....
    Därmed inte sagt att det är rätt att barnet får sätta upp regler, men alla ni som svarar "onormal unge" och att det är barnet som ska anpassa sig punkt... hoppas ni har barn som är bra på att ignorera sina känslor.

• Anonym (vet)

Förresten kanske ni kan träffas på barnfri veckor, smärtfriast för alla.

• Anonym (vet)
    Anonym (får finna sig) skrev 2013-11-28 15:38:43 följande:
    Grabben tycker väl inte om pappans tjej helt enkelt. Det är väl samma sak som att det finns de som inte gillar svärmor. Skillnaden är väl att svärmor kan man välja bort. Ungar har inte den valmöjligheten utan får vackert finna sig. Jag skulle personligen aldrig slå ihop mina påsar med nån som mina ungar inte gillar. Lika lite som jag skulle kunna tänka mig en partner som har svårt för mina barn. Det har jag sett mer än ett avskräckande exempel på.  För mig är barnen prio nr ett.
  • nymedlem
    Anonym (vet) skrev 2013-11-30 21:33:10 följande:
    Om du vet hur det är att dö inombords varje gång du ser den andra pussa din pappa och alltid dra till sig hans uppmärksamhet....
    Därmed inte sagt att det är rätt att barnet får sätta upp regler, men alla ni som svarar "onormal unge" och att det är barnet som ska anpassa sig punkt... hoppas ni har barn som är bra på att ignorera sina känslor.

Varför tycker du det är så jobbigt?

Min egen son brukade tjata på mig att jag och hans bonuspappa skulle pussa på varandra. Hans dotter var likadan. Men så tyckte min son mycket om bonuspappan och hans dotter tyckte mycket om mig.
  • Anonym (vet)
    nymedlem skrev 2013-11-30 22:24:23 följande:

Varför tycker du det är så jobbigt?

Min egen son brukade tjata på mig att jag och hans bonuspappa skulle pussa på varandra. Hans dotter var likadan. Men så tyckte min son mycket om bonuspappan och hans dotter tyckte mycket om mig.
    Ja, ni verkar ju ha en bra relation i er nya familj, detta är inte en bra relation. Skillnad då.
Svar på tråden Kan bonusen sätta regler