• Anonym (orolig)

Trodde verkligen mensen kom, fler som känner så som gravid?

Är i v 5 och för en stund sedan fick jag sådan mensvärk att jag verkligen trodde det var kört. Gick på toa och tack o lov inget blod på pappret. Har haft molvärk lite då o då men inte såhär extremt. Det känns precis som innan mensen kommer exakt.

Fler som är gravida o har samma? Eller är de missfall på gång tror ni?

• Svar på tråden Trodde verkligen mensen kom, fler som känner så som gravid?
  • NenneLo

Hade det med första barnet. Lite molvärk varje dag till efter vecka 12 nån gång. Växtvärk!!

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • Anonym (orolig)

Skönt att läsa. Vet inte hur jag ska kunna släppa oron....

• LillGris

Du får försöka. Du ksn inte förhindra missfall, sker de så sker de hur jävla aptrist det än är :/ men molande mensvärk är jättevanligt i början av en graviditet, inga konstigheter alls! Du har ju inte fått nåt blod heller, så det är nog fina fisken därinne :)

• The Fugly
    LillGris skrev 2013-11-28 17:31:47 följande:

Oh ja. Hade mensvärk, värre än nånsin. Två friska barn blev det :)

Samma här, rejäl mensvärk som kom och gick under hela graviditeten.
  • Mariasvensson

Jag hade likadant. Ont i flera dagar som kraftig mensvärk. I måndags var jag i 6+2 men då kom också blodet. Åkte till gynakuten och de konstaterade missfall.... jag hoppas inte att det är det för dig men läkaren sa "det är ett under att folk föder barn så många missfall jag är med om varje dag". Kraftiga verkar i tidig graviditet ska tas på allvar! 

• Anonym (orolig)
    Mariasvensson skrev 2013-11-28 18:04:01 följande:
    Jag hade likadant. Ont i flera dagar som kraftig mensvärk. I måndags var jag i 6+2 men då kom också blodet. Åkte till gynakuten och de konstaterade missfall.... jag hoppas inte att det är det för dig men läkaren sa "det är ett under att folk föder barn så många missfall jag är med om varje dag". Kraftiga verkar i tidig graviditet ska tas på allvar! 
    Har inte haft kraftig mensvärk mer än ikväll innan jag skrev, innan dess har det molt till och från bara. Men nu moler det igen bara.
  • linnn89

Hej ts...
    Jag har fått ma i sep och nu försöker jag igen o känner redan din oro om jag nu blir gravid kommer jag att vara livrädd o aldrig slappna av.. Hoppas det går bra för dig..

• Anonym (Varför)
    Mariasvensson skrev 2013-11-28 18:04:01 följande:

Jag beklagar ditt missfall men på vilket sätt ska TS ta det på allvar? Ok att åka in med blödningar men hon har bara värk? Dels är det sjukt vanligt och dels så finns det ändå absolut inget en läkare kan göra om det skulle vara ett begynnande missfall. Det du berättar om läkarens ord hjälper inte TS på något sätt utan ger antagligen henne bara mer ångest.

Det är hemskt att du fick missfall men fundera lite på vad du berättar för vilka.

TS, de absolut flesta graviditeter slutar efter cirka 40 veckor med en fin bebis, fokusera på det istället.
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Varför) skrev 2013-11-29 11:08:49 följande:
    Jag beklagar ditt missfall men på vilket sätt ska TS ta det på allvar? Ok att åka in med blödningar men hon har bara värk? Dels är det sjukt vanligt och dels så finns det ändå absolut inget en läkare kan göra om det skulle vara ett begynnande missfall. Det du berättar om läkarens ord hjälper inte TS på något sätt utan ger antagligen henne bara mer ångest.

Det är hemskt att du fick missfall men fundera lite på vad du berättar för vilka.

TS, de absolut flesta graviditeter slutar efter cirka 40 veckor med en fin bebis, fokusera på det istället.
    Tack snälla. Ja jag fick faktiskt lite mer ångest av de inläggen, även om jag förstår det inte var illa menat kanske. Dock har jag googlat runt som en galning (inte alltid med) men det lugnade mig med att i min ålder slutar drygt 15% i missfall efter positivt test. Det är ju ändå bra odds man får ta dag för dag.
  • Anonym (orolig)
    Anonym (orolig) skrev 2013-11-29 12:38:30 följande:
     Dock har jag googlat runt som en galning (inte alltid med) men det lugnade mig med att i min ålder slutar drygt 15% i missfall efter positivt test.
    Oj vilken konstig mening, inte alltid bra skulle det stå inom parentes
  • Mariasvensson

Då ber jag om ursäkt. Vad jag har uppfattat av detta forum är att folk frågar för att höra om andras erfarenheter och tankar. Men om det är selektiva kommentarer som önskas så är jag inte sen att rätta mig men då vill jag veta det innan.

Dessutom: de flesta graviditeter slutar inte alls med en fin bebis. Citat från vårdguiden "Endast 30-50 procent av alla graviditeter resulterar i ett levande fött barn, och missfall är den klart vanligaste graviditetskomplikation."

Därför tycker jag att om man har så pass ont så man söker svar på sin värk genom googel, fl, vårguiden osv, så bör läkare osv ta den oron och smärtan på allvar. Man söker väll inte vård för lite småont, det gör förmodligen ont på riktigt om man är orolig. 

• Anonym (orolig)

Nu har jag läst på och JA, 50% ungefär kanske slutar i missfall men då är 30% av dom drygt så tidiga att kvinnan inte ens vet om att hon är gravid.

I min ålder är mf risken på 15%, alltså får 85% INTE mf.

• Mariasvensson

Ja, absolut. Men påståendet var hur många graviditeter som slutar i missfall, inte huruvida mamman kände till graviditeten eller ej. 

Svar på tråden Trodde verkligen mensen kom, fler som känner så som gravid?