Min mans släkting svårt sjuk, hur hade ni
Hej behöver lite råd och rön kring en sak som jag fastnat lite i.
Jag och min man har ett barn, ganska litet barn, under 2 år. Barnet har varit väldigt krävande sedan födseln med kolik, sömnsvårigheter etc. Det har varit så pass illa att min man har löst av mig direkt när han kommit hem från jobbet då jag varit helt slut efter en hel dag. Vi har varit ett bra team, fantastiskt team skulle jag säga och har tagit oss igenom allt tillsammans. Det har även förutsatt att vi satt våra egna intressen åt sidan och bara prioriterat att vi ska orka ta oss igenom detta. Det har inte varit aktuellt att jag skulle ha lämnat mannen hemma å dratt iväg på tjejkväll med en bebis som bara skriker. Jag hade inte uppskattat om mannen hade gjort det heller. Men det har inte varit ett problem för vi har varit eniga om att göra allt tillsammans. Så har vi orkat bäst.
Men nu har en nära anhörig till min man blivit svårt sjuk. Kanske bara har ett par år kvar att leva. Det är svårt att säga i dagsläget, vi vet bara att släktingen är svårt sjuk. Min första kommentar var "åk och hälsa på och stötta hur ofta du vill". Varpå mannen tittade på mig och sa "men du då?". Och där har vi problemet nu, jag då?
Rent praktiskt kommer det bli väldigt tufft för mig att sköta hela ruljansen hemma om han åker ofta. Barnet är ff väldigt krävande. Ni med krävande barn vet vad jag menar, skrik och gnäll, var glad om du kan gå på toa :) men jag kan inte säga att han inte får åka, jag vill att han ska finnas där för sin släkting och förmodligen kommer detta pågå ett bra tag. Min man är väldigt familjekär och jag ser hur dåligt han mår. Han vill stötta och besöka ofta men han vill heller inte lämna mig ensam med allt.
Viktigt att påpeka också är att vårt barn är väldigt blygt och rutinbunden. Det skulle bara bli värre om vi åkte med . När vi har försökt åka iväg har det bara slutat i katastrof så bäst att han åker å vi e hemma.
Nu undrar jag hur ni skulle gjort? Ni vill stötta och hjälpa men ni blir ensamma med skrik och gap? Å det är ni redan 5 dagar i veckan medan maken jobbar. Hur mkt hade ni orkat. Vi lever ett väldigt pressat liv och ska söka hjälp för barnet för hen är verkligen krävande, sover aldrig osv .
Hur hade ni gjort?