• Anonym (Siw)

Hur stor är risken för missfall egentligen?

Jag läser olika på olika sidor, på vissa ställen står det upp mot 40%, på vissa 10%. Vad stämmer?
    Då menar jag när man har plussat, inte de tidiga missfallen som kommer som sen mens.

Jag är 30.

• Svar på tråden Hur stor är risken för missfall egentligen?
  • Jag är bara jag

Runt 25% i din ålder skulle jag tro. Runt 40 är det mer,kanske 40% och vid 45 minst 75%. Majoriteten i din ålder får barn! Solig

• Anonym (Siw)

1 på 4 då, usch jag tycker det låter mycket tack för svar.

• Anonym (Siw)

nån mer som vet mer säkert?

• FrokenF89
    Anonym (Siw) skrev 2013-11-30 17:47:52 följande:
    nån mer som vet mer säkert?
    Ungefär var tredje graviditet slutar i missfall, men det finns säkert ett stort mörkertal också då många graviditeter slutar i missfall innan man ens uppfattat att man är gravid.
  • Anonym (Siw)
    FrokenF89 skrev 2013-11-30 17:59:28 följande:
    Ungefär var tredje graviditet slutar i missfall, men det finns säkert ett stort mörkertal också då många graviditeter slutar i missfall innan man ens uppfattat att man är gravid.
    1 av 3? Det är ju nästan 30%....ja man blir ju galen av alla siffror. Vet inte vad man ska tro.
  • Anonym (K)

Eller så skiter man i alla siffror, analys, procent hit och dit och kör på och hoppas på de bästa, händer de så händer de :)

• Anonym (Siw)
    Anonym (K) skrev 2013-11-30 19:02:08 följande:
    Eller så skiter man i alla siffror, analys, procent hit och dit och kör på och hoppas på de bästa, händer de så händer de :)
    Ja självklart är det så, men nu är det så att vi kämpat flera år för den här graviditeten och då blir man säkert extra nojjig eftersom jag vet vi har svårt att bli gravida igen om det händer något.
  • Anonym (K)
    Anonym (Siw) skrev 2013-11-30 19:10:54 följande:
    Ja självklart är det så, men nu är det så att vi kämpat flera år för den här graviditeten och då blir man säkert extra nojjig eftersom jag vet vi har svårt att bli gravida igen om det händer något.
    joojo de är ju självklart, men oro ökar med chansen till missfall, så bästa är ju att bara ta de som de är och lev och njut att du är gravid även om de är svårt :)
  • Ponja

Av vad jag fått berättat för mig av min BM så är det ca 20% risk för missfall efter vecka 6 ca.
    Räknar man innan vecka 6 så är risken 40%!

Svar på tråden Hur stor är risken för missfall egentligen?