hej igen, loggades ur o ändrade signatur lite men iaf, vad jag vill höra? Inget märkvärdigt så, bara beklaga när man ses, skicka en blomma eller kort, krama om man ses, säga tänker på dig, osv osv. men abosult Inte när man i telefon gråter högt höra ord som svar som hon var ju gammal, hon var ju olycklig, hon var ju lycklig hon var ju sjuk, du har ju fler barn osv osv, sånna ord som förminskar sorgen och får mig att tappa hakan av förvåning, hur folk som jag trodde kände mig kan häva ut sig sånt (har under kort tid förlorat många jag älskar) alltså oavsett vem som dött om den var lycklig, olycklig, ung, gammal, bebis, åldring, frisk, sjuk, väntad död efter sjukdom, plötslig död pga olycka, osv osv, har jag fått höra sånt här : ( det spelar ingen roll om man har fler vänner, fler barn, fler släktingar, den platsen kan ingen ta oavsett om man har 10 barn till eller 10 vänner till eller 20 släktingar till eller att det finns nya människor att träffa , osv, förstår ni min tanke? Jag vill inte höra ”förminskande tröstande ord” bara omtanke på min nivå där jag befinner mig i min sorg, och respekt i min sorg. Och hellre vill jag inte höra något alls än ord som jag beskrev som förminskande (ur min tanke) Faktiskt. Och innerst inne förstår jag ju att de inte menar att förminska min sorg, men det är så det känns nu när sorgen är så ny och hemsk, folk borde veta bättre tänker man, gamla människor som borde lärt sig en del menar jag. Men inte. Tack för era inlägg, många som verkar förstå mig, känns skönt med kravlös gemenskap i känslorna o orden med ”främlingar”