• Spionen

Vilket av dessa flicknamn gillar du bäst?

Vilket av dessa flicknamn gillar du bäst? Första barnet, normallångt, svenskt och något ovanligt efternamn

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dessa flicknamn gillar du bäst?
  • fluu

Hjördis får det nog bli även om jag har svårt för Hjör-ljudet, låter lite som en harkling. Annars bra och redigt namn. Andra delen av namnet är ju iofs väldigt fin, liknande det vackra Disa.
    Safira känns som en disneyprinsessa och Juni är så vekt och puttinuttigt på en vuxen.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • RnB

Liten fundering. Juni med stavningen Junie

• Busbellan

Juni utan tvekan, har alltid varit ett favoritnamn här sedan äldsta dottern föddes för snart 14 år sedan. Tyvärr har jag aldrig fått min vilja igenom gällande det namnet

Mamma till Nora, August och Ella
  • DenNamnbitne

Helt klart Hjördis vilket är ett superstiligt. Jag tycker tvärtom väldigt bra om hjör-ljudet men tycker inte alls att det ska stavas Gördis. Verkligen helkäckt namn! Jag tror att det ovanliga mansnamnet Hjorvard är besläktat och förleden hjör/hjor betyder svärd och "dis" är ju ett gudinnebegrepp(förnäm kvinna) så betydelsen är både vacker och stark. 

Safira skulle jag själv aldrig fundera på även om det är okej
    Juni är rätt fint men framförallt en månad i min värld

• SannaM

Safira låter som ett smycke och Juni som en... månad. Hjördis får det bli!

• YokohamaNr2

Gillar Juni men också June som en gammal släkting hette, det borde komma tillbaka tycker jag

Svar på tråden Vilket av dessa flicknamn gillar du bäst?