Behöver skriva (läs gnälla) av mig..
SEN kan jag ta itu med det på ett konstruktivt och ickegnällande sätt.
Maken har ett barn som vi har helgumgänge med (pga avstånd och också ovilja från makens håll att ha mer) Det fungerar bra, men som så många andra har det så har jag det så att maken mycket gärna lämnar över ansvaret till mig.
Visst ansvar har jag inget emot, absolut inte, men när jag och mitt barn måste ändra våra planer för att maken gjort egna utan att kolla med mig, då är det INTE ok.
Denna helg blev mer kaotisk än vanligt då makens jobb behövde honom hela lördagen (han kom hem vid 17.30 ungefär) detta var inget man kunde förutse och det blev akut så det säger jag inget om. MEN maken har då inte en tanke på att han kanske ska avstå från sin tävling på söndagen? För mig vore det självklart ÄVEN fast det ÄR sista tävlingen i serien och han ligger bra till.
Särskilt som att föra gången barnet var här så hade han kurs hela lördagen. Mitt barn får stå tillbaka så många ggr, först för sitt stora syskon som har ett funktionshinder och nu för hans barn. Det är inte ok!
Jag har medvetet gjort så att barnen är hos sin pappa olika helger för att de båda ska få egentid med vardera föräldern (några helger åker de dock båda till sin pappa) mest då för mitt barn som inte har funktionshinder, för att hon ska få tid med mig, vara prio ett då och då.
Detta fanns innan maken kom in i bilden så det är inget som är en överraskning för honom och han var ok med det.
Dessutom kan vi inte ens åka nånstans för min bil har bara sommardäck på och ja jag kan byta själv, men då han har sagt att han ska göra det så har jag inte gjort det. (Behöver den inte varje dag till jobbet) Att byta däck och ta hand om hans barn finns inte på världskartan då vi inte har en egen tomt att göra det på = bilar omkring som hans barn glatt springer ut framför om man inte är med hela tiden.
Dessutom, när jag nu är igång och gnäller så sköter han inte sin del av hushållsarbetet, så det ska jag också ta upp
Tack för mig, känn er välkomna att gnälla av er om ni behöver.