Dags att börja träna? v21
Hej! jag är gravid med andra barnet i v 21. då jag tränat å styrketränat en del innan har jag nu efter en väldigt lång paus pga en jobbig start på graviditet äntligen börjat känna mej pigg, och fräsch igen! haft problem med ryggen, illamående deprission och trötthet men NU har det förhoppningsvist vänt och jag hoppas på att kunna börja träna nu ett tag innan kroppen blir för medtagen av grav.
Men frågan är nu, Hur ska jag börja? efter en så lång paus känner jag mej vilsen. hur ska jag tänka kring lyft och vikter? eller ska jag försöka hålla mej till kondition spinning promenader crosstrainer mm? Jag har nämligen börjat känna av foglossning, men det gör inte ont ännu. man vill ju helst slippa få ont så länge som möjligt, kan detta förvärras av att evetnuellt lyfta vikter? Jag har tärnat ett tag på tu man hand men aldrig gravid. bör jag investera i en personlig tränare som har lite koll? spar ju helst dom pengarna till efter grav... men ändå!
Hur tänker ni kring mage/core träning?
Jag har hittills gått upp 8 kg så vill självklart försöka bromsa eventuell onödig viktuppgång,
även om vikten inte är i fokus just nu.
Min mage är gigantisk (bebisgigantisk) ser ut som att jag bara har några veckor kvar men föder inte först april så vill gärna underhålla kroppen så länge som jag orkar. BOMBA mej med tips ideér för att få igång mitt tänk :)