Han o jag o barn skrev 2014-06-22 08:47:09 följande:
Är det fler än jag här som har ett barn som går upp supertidigt på morgonen och ska titta på tv och leka? Sen gör min dotter allt för att få tag i tv-kontrollerna som står uppe på bokhyllorna. Hon klättrar och kan när som få både tv och annat på sig. Hon kan inte för sitt liv förstå att jag säger till henne gång på gång. Börjar plåt sova dåligt pga jag vet att på morgonen därpå ska jag upp tidigt, säga åt henne att gå och lägga sig igen, stänga av tv:n och försöka hitta ett nytt ställe för kontrollerna. I morse slutade det med att jag gömde dom i vår garderob. Jag är orolig hela tiden att det ska hända något med henne. Sen är det allt tjafs och bråk däremellan. Vet att sedan mitt möte med psykologen att vår dotter mycket troligt, som vi har misstänkt hela tiden, att hon har adhd. Men hon kunde bara ge oss samtal innan hon ska börja 6 års. Men ska hon hålla på så här vill jag nog att det ska bli mer träffar.
Ja, det har vår son (autism och adhd) gjort i flera år. Jag brukade göra iordning en liten matlåda åt honom och hans lillebror, med lite frukt och något kex. Ställde lådorna på tv-bordet och såg till att kanalen var inställd på barnkanalen. Sätta på tv:n klarade de själva. Så kunde jag slumra vidare med ett halvt öra mot tv-rummet.
De bråkar mycket annars, men morgontimmarna framför tv:n brukar vara de lugnaste på hela dagen. Numera har storebror lärt sig att inte väcka lillebror, så oftast är storebror ensam vaken första timmen.