• vårblommans

Mår skit! Nån som känner igen sig?

Jag är gravid i vecka 17. Den senaste veckan har jag mått väldigt dåligt. På morgonen mår jag okej, under dagen blir det sämre och sämre. Blir yr, tung, ostabil i huvudet. Får hjärtklappning, blir andfådd, får andnöd. Lite hostig, och känner mig tung i lungorna. Blir trött och matt i kroppen. Har inte mått dåligt innan. Någon som har nån aning om vad det kan vara? Ska prata med bm imorgon men ville ändå höra om nån annan känner igen sig.

• Svar på tråden Mår skit! Nån som känner igen sig?
  • Maaalin86

Under min graviditet, typ från v. 10 o ända tills han var ute, hade jag jättebesvär med yrsel, blodtrycksfall, skyhög puls, andfåddhet o "andnöd". Orkade inte ens gå till affären 5 min bort, en vanlig raksträcka utan o behöva stanna för att jag blev jätteandfådd, yr o trött. Var hos läkare som sa att "det kommer försvinna när du fött" - o tack o lov gjorde det det. Så fort han var ute kändes det som vanligt igen.

Fruktansvärt jobbigt o handikappande. :(

• vårblommans
    Maaalin86 skrev 2013-12-02 12:00:34 följande:
    Under min graviditet, typ från v. 10 o ända tills han var ute, hade jag jättebesvär med yrsel, blodtrycksfall, skyhög puls, andfåddhet o "andnöd". Orkade inte ens gå till affären 5 min bort, en vanlig raksträcka utan o behöva stanna för att jag blev jätteandfådd, yr o trött. Var hos läkare som sa att "det kommer försvinna när du fött" - o tack o lov gjorde det det. Så fort han var ute kändes det som vanligt igen.

Fruktansvärt jobbigt o handikappande. :(

Usch vad jobbigt! Hoppas verkligen inte det är samma för mig och att det går att åtgärda på nåt sätt. Kommer inte klara av att må såhär i 5 månader till!
  • Maaalin86

Jag håller tummarna för dig o hoppas att du får må bättre snart! Stort lycka till med resten av graviditeten o det ljuvliga som väntar :)

• Lilo89

Hej, det är inte ovanligt att man blir mer yr, anfodd mm när man är i andra trimestern. Vi produserar 20% mer blod än innan och däeför får hjärtat får jobba hårdare. Vila så ofta du kan men prata med din bm så kan hon ge dig tips på vad du kan göra. Lycka till!

Svar på tråden Mår skit! Nån som känner igen sig?