Svajighet och ostadighet fobisk postural yrsel
Satt och letade på nätet och hittade en gammal tråd som beskriver precis det som jag upplevt och nu undrar jag om det finns fler som upplevt liknande?
I den gamla tråden stod:
Är det bara jag eller finns det fler än jag som mått "konstigt" efter förlossningen, senaste förlossningen 3 månader sen.
Jag har ofta yrsel (ostadighetskänsla) och känner mig svajig även när jag sitter ner känns det som att kroppen gungar.
Haft mycket synpåverkan, känner mig vid tillfällen förvirrad, och läskigast av allt är när jag inte känner mig som mig själv.
Har varit hos läkaren ett flertal tillfällen men där har det inte hittats några "fel".
Jag mådde jätte bra första graviditeten men nu under andra graviditeten och tre månader efteråt känner jag mig så ur balans och undrar om jag någonsin kommer att bli mig själv igen.
Finns det någon annan som mått "konstigt" och sedan kommit fram till vad det var som var "fel".
Nu vet jag att det är många som direkt tänker: förlossningsdepp, ångest m.m men jag känner mig inte deppig eller ångesladdad utan bara totalt kroppsligt ur balans.
Så, någon som har någon idè eller någon som känner igen sig?
Har många likheter med denna ts skapare. Drabbades efter förlossningen av andra barnet av att jag upplevde det som att jag hade det svårt att ställa om synen från nära till långt håll. Kände mig även svajig och ostadig. Detta eskalerade och jag drabbades av väldig spänningsyrsel, kändes som att jag skulle trilla av sängen som det gungade. Kände av ett konstigt lutningsfenomen där marken överlutade eller känslan av att jag drogs åt olika håll. Detta gav i sin tur massor med ångest och utmattningsdepression var ett faktum. Har varit utbränd en gång tidigare med liknande symptom men då hade jag inte denna svajigheten i kroppen. Har haft det väldigt stressigt länge innan förlossningen så att detta beror på stress är sannolikt men har aldrig möt någon med liknande symptom så blev så glad när jag hittade tråden ovan. Kanske är vi fler??