Ni som är separerade, hur delar ni på kostnaderna, rent praktiskt?
Hej! För tillfället bor min dotter inte varannan vecka hos mig och hennes pappa, utan bor större delen hos mig. Pappan betalar underhåll och jag står för kostnader av bland annat fritidsaktiviteter, ytterkläder med mera.
Dottern kommer eventuellt att börja bo varannan vecka efter sommaren (2014) och jag tänker att det vore smidigt om vi båda kunde föra över 500 kronor var på ett gemensamt konto som går till sånt som fritidsaktiviteter och ytterkläder med mera. Jag vill att båda ska ha insikt i kontot. Om jag köper en jacka för 300 kronor (från mitt privatkonto) så vill jag kunna föra över 300 kronor från det gemensamma kontot till mitt konto.
Skulle ju kunna starta ett konto i dotterns namn, finns det överskott på kontot när hon fyller 18 år så blir det ju hennes automatiskt då. Men då måste vi varje gång vi vill ta ut pengar från det gå tillsammans till banken för att ta ut, visst är det så?
Någon som har tips på hur man kan göra rent praktiskt om vi vill avstätta pengar varje månad till löpande kostnader?