jag är den jag är skrev 2013-12-04 19:33:31 följande:
Jag däremot förstår faktiskt inte alls alla som tycker att en 12-åring "borde" klara sig själv hemma.
Jag har nämligen mycket liten förståelse för människor som vill placera alla i ett fack och som förutsätter att alla är som dem och att det som funkar för dem måste funka för alla andra.
Min 12-åring lider - som jag skrev ovan - av riktigt svår kräkfobi. Jag skulle aldrig någonsin tvinga henne att vara ensam när hon är magsjuk!
I ett annat inlägg skriver någon att de nästan förlorat ett barn till följd av magsjuka (ja, det kan faktiskt hända vid extrem uttorkning t.ex), då är det inte så konstigt att de vill vara där och ha koll när något av barnen får magsjuka.
Så nej, jag har ingen förståelse för människor som tycker att en 12-åring "borde" klara sig själv hemma.
Men du är kanske mer förstående än mig

Klart att man måste utgå från varje unik situation och det kanske är klantigt och okänsligt av folk att skriva att de borde klara sig men de utgår väl ifrån de tolvåringar de känner och hur de blir av magsjuka. Alla kan inte se saker från allas perspektiv, så är det tyvärr.
Även om de flesta rent fysiskt klarar att sköta spyendet och allt det där på ett bra sätt kan jag ju som mamma säga att jag kommer vara hemma med min tolvåring den dagen jag har en för att stötta och trösta. Man vet ju själv hur ynklig man känner sig och jag som vuxen hade gärna velat ha nån som höll mig i handen vid sjukdom men det lär ju inte ske så jag vill ge mitt barn den kärleken och omtanken så länge jag känner att han behöver det, rent psykiskt.
Men jag kommer inte förlita mig på att försäkringskassan vill betala detta för mig utan jag kommer vara hemma oavsett om jag får en sämre ekonomi just den månaden. Man får prioritera och inte vara en så bortskämd svensk som tror att allt är gratis här i livet.