Viktuppgång
Jag har lite funderingar kring det här med viktuppgång och vad som ses som "normalt".
Jag går nu i dagarna in i vecka 24, hur mycket bör jag ha lagt på mig tills nu?
Och lägger man alltid på sig mer sista tiden än första månaderna?
Jag har lite funderingar kring det här med viktuppgång och vad som ses som "normalt".
Jag går nu i dagarna in i vecka 24, hur mycket bör jag ha lagt på mig tills nu?
Och lägger man alltid på sig mer sista tiden än första månaderna?
Är i vecka 23 nu och vägde m7g igår hos bm. Har inte gått upp ngt. Med mina andra batn är det mest 10 kg . Vad jag minns så mellan 10 - 15 kg är väl rätt normalt. Men allt är ju inviduellt.
är i v. 22 nu och hade sista gången jag var hos bm gått upp 6 kg, men tippar nu på att jag kanske har gått upp 7 kg. Har egentligen bara mage och extremt stora bröst pga. graviditeten.
10-15 kg brukar dom säga är vanligt, men dom säger också att man antigen går upp ingen storlek eller 1-2 storlekar på bh, men jag har gått upp från 75 c till 80 F, och den kan ibland kännas för liten. Så man kan inte alltid gå och tänka på vad som är vanligt att gå upp. Plus att det kan hända att några går upp fort i början och sen stannar upp en stund. Jag har som max gått upp 12-13 kg, och då har jag varit gravid 2 gånger. Hade inte direkt vatten i kroppen så som många andra kan få.
Njut av graviditeten istället för att tänka på hur mycket man ska väga. :)