• pappapappa12

Vad tycker du är värst? Otrevliga eller oresonliga människor

Vilket av ovanstående man uppfattar som värst beror till stor grad på vilken personlighetstyp man är.

Med otrevlig menar jag att man går till personangrepp, svär, skäller på, idiotförklarar sin diskussionspartner.

Med oresonlig menar jag att man inte svarar på de frågor som ställs, att man envetet håller sig fast vid en åsikt trots att man inser att den är fel, att man ständigt ska hävda sin rätt osv.

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad tycker du är värst? Otrevliga eller oresonliga människor
  • sär skriven

Otrevliga människor ÄR ju oftast oresonliga?

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • pappapappa12
    sär skriven skrev 2013-12-04 15:32:07 följande:
    Otrevliga människor ÄR ju oftast oresonliga?

Inte nödvändigtvis. Det är två helt skilda saker.

Man kan vara väldigt trevlig och ändå oresonlig.

Därmed inte sagt att en person inte kan vara både- och. Men har du svårast för en trevlig oresonlig eller en otrevlig resonlig (resonabel?) person?
  • Renfana

Jag tycker illa om båda, fast de gör mig arg på olika vis.

• pappapappa12

Lol hur gör man en "omröstning" utan att något är rätt eller fel? Nu ser det ju ut som om valet "otrevlig" är rätt?..

• Aniiee
    pappapappa12 skrev 2013-12-04 17:24:57 följande:
    Lol hur gör man en "omröstning" utan att något är rätt eller fel? Nu ser det ju ut som om valet "otrevlig" är rätt?..
    Man trycker på "Omröstningstråd" istället för "Quiz" när man skapar tråden.

Som svar på TS: Oresonliga personer är oftast otrevliga. Otrevliga personer behöver inte vara oresonliga. Så.... Oresonliga personer är värst.....
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • amoremio

Hehe det är som att väja mellan att få hemorrojder eller urinvägsinfektion :P

Jag kan inte välja ärligt talat eftersom jag tycker att båda egenskaperna är fruktansvärt dåliga.

Om jag var tvungen att välja så väljer jag hellre en person som är oresonabel.

Då kan man iaf ha ett trevligt samtal och ha kul ihop. Det blir ju svårare med en person som är otrevlig.
    Om jag satt i en debatt så väljer jag hellre någon som är otrevlig än oresonabel däremot.

Det beror alltså på situationen vad som är den mest avskyvärda egenskapen.

• grind

Oresonliga människor är givetvis att föredra.
    Otrevliga människor är obildade.

• kivirush
    fialotta28 skrev 2014-04-23 07:23:53 följande:
    Jag tycker oresonlig är värst. Det finns inget som stör mig mer än människor som i alla lägen ska ha rätt hur fel de än har.

Håller helt med.

Jag kan stå ut med otrevliga människor. Men de som håller sin ståndpunkt oavsett hur mycket konkreta bevisa man presenterar för motsatsen är dumma i huvudet.
  • ica
    kivirush skrev 2014-04-23 07:26:16 följande:

Håller helt med.
    Jag kan stå ut med otrevliga människor. Men de som håller sin ståndpunkt oavsett hur mycket konkreta bevisa man presenterar för motsatsen är dumma i huvudet.
    Jag måste erkänna att jag minimerar kontakten med båda avarterna.
  • Guldrosen

Otrevliga personer tycker jag är värst. De upplever jag som obehagliga.
    Oresonlig person upplever jag att man kan samtala med utan att känna obehag.

Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
  • dessan59

otrevliga människor är värst! jag förstår inte varför man måste vara det?

väldigt ofta människor som är det, har en bra ekonomi, fritidshus, kan resa när och var dom vill.

men lik förb....så är dom otrevliga. Det ska klagas och gnällas på allt, jag tror att sådana 

människor är och förblir olyckliga i hela sitt liv! Det är väll bäst att säga att alla som har 

båt, bil fritidshus inte behöver vara otrevliga.

• Litet My

Lika illa eftersom ingen av dem går att diskutera med.

Svar på tråden Vad tycker du är värst? Otrevliga eller oresonliga människor