Vad tycker du om namnet Mila?
Gillar Mila, likaså Mina jättemycket. Två av mina favoritnamn bland slaviska tjej-namn, fastän det är väl mer av smeknamn. Liksom mitt absoluta favvo-namn Lela :)
Tycker att det låter avhugget eller som ett smeknamn. Dock kopplar jag till Kolmila - Dan Andersson och det är ju en väldigt fin koppling.
ser ut som man glömde ett l i Milla
Jag tyckte de lät jätte fint! Ovanligt och vackert. :)
Helt okej namn. Jag håller med Fluu om att kopplingen till det svenska substantivet mila är trevlig. Dock är det mig veterligen inget svenskt namn så den kopplingen är lite fel. Mila är ganska fint men jag känner inte så starkt inför det.
Uttalas det som "vila"? Då tycker jag det låter lite konstigt..
Tycker det är jättefint och tänker på skådespelerskan/modellen Mila nånting slaviskt finare än Mina då jag tänker på landmina
Jag tycker att Mila är jättefint, men för mig väldigt östeuropeiskt och ska uttalas på på serbiska, kroatiska, bulgariska etc.. Låter konstigt med svenskt uttal.
Jag tycker faktiskt det funkar bra på svenska, vet också en tjej med helsvenska föräldrar vars barn heter Mira, betyder iofs titta på spanska men gulligt ändå
Känner också ett par som heter mira, dock uttalas de Mirra och inte Miiira. Känner även en Milla så Mila blir för mig något hittepå namn för att man vill göra namnet Milla lite annorlunda. Men tycker att det är fint :)
Helt okej namn, påminner mig om Mila Kunis
Jag tänker bara på mila som i kolmila. Men visst, kan man heta Sten, Axel, Björn, Linda så kan man väl heta Mila också. (Mobbing kan förvisso ske genom "Kolmila" men barn kan ju bli mobbade för annat också)