• Anonym (e)

Ni som haft missfall och gått en hel graviditet,någon skillnad i symptom?

Som rubriken lyder, va det någon skillnad på symptom de gångerna? Eller mådde ni lika?

Lika illa? Lika mycket molvärk osv?

tacksam för svar

• Svar på tråden Ni som haft missfall och gått en hel graviditet,någon skillnad i symptom?
  • aj 378

Kände ingenting de två första graviditeterna. De slutade i missfall i v 14 respektive v 10. Tredje graviditeten spydde jag som en gris hela tiden typ. Trött osv, de klassiska symptomen liksom. Födde en perfekt liten son.

• Anonym (A)

När jag väntade min son hade jag väldigt lite symptom. M

• Anonym (A)

Råkade trycka för snabbt... Fortsättning:

Mådde aldrig illa och kände mig rätt mycket som vanligt. När jag var gravid den här gången, och det slutade i missfall i vecka tolv, mådde jag illa och var extremt trött men det avtog ganska plötsligt i vecka tio och

det visade sig att fostret dött i vecka nio. Jag kände mig inte alls gravid de sista två veckorna och det var ju för att graviditeten slutat utvecklas.

För mig var det alltså mer symptom när det slutade i missfall än när det gick bra. Men varje graviditet är olika och jag tror det är viktigare att vara uppmärksam på om de symptom man har plötsligt försvinner än att oroa sig över att man har lite symtom överhuvudtaget. Om man redan från början har väldigt lite symptom tror i alla fall jag att det inte är någon fara men om man har mycket symtom och de försvinner över en natt kanske man ska kolla upp det.

Svar på tråden Ni som haft missfall och gått en hel graviditet,någon skillnad i symptom?