• indiemorsa

Vågar man åka bort och fira jul en vecka innan BF?

Behöver lite råd här! Har BF den 30 dec med mitt andra barn. Eftersom jag är omföderska kan det ju gå betydligt snabbare den här gången, med mitt första barn låg jag inne på BB 17 timmar, tror inte det är fallet nu.
    Nu till frågan: Vi har blivit bortbjudna på julafton till släkt som bor 1,5 h bort från sjukhuset. Hade ni åkt dit eller hade ni hållt er hemma? Där vi bor är det 10 min till sjukhuset med bil. Både min sambo och hans släkt tycker att det inte är nån fara och att jag nästan är lite löjlig som tvekar men det kan ju hända nåt! Har inte lust att sitta fast på motorvägen i en snöstorm eller liknande...:(
    Är jag fjantig eller hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Vågar man åka bort och fira jul en vecka innan BF?
  • Toppen9

Jag hade åkt men iofs har jag 1h till sjukhuset från där jag bor så 1,5h känns inte så mycket. Har även haft två väldigt snabba förlossningar men det skulle inte hindra mig

• indiemorsa

Jag är bara så nojig att det kommer gå JÄTTESNABBT den här gången, har nog läst för många skräckhistorier om födslar i bilar och dylikt...Foten i munnen

• Toppen9

Min första tog 8,5 timmar från första lilla känningen. Den andra 11,5 timmar

• mp90

Du kan väl känna hur de känns på julafton :)! O hur fort du känner minsta lilla åker ni hemåt:)?

O är du orolig o börjar känna ring en ambulans så möter dom :)!

Svar på tråden Vågar man åka bort och fira jul en vecka innan BF?