Tidigare missbruk och vårdnadstvist. Hjälp mig!
Kortfattat så var jag en idiot för ett antal år sen när jag blev gravid och rökte hasch, vilket jag slutade med efter ett tag. Men ja jag gjorde det ett tag under graviditeten och har verkligen ångest över att tänka på det. Kan inte ens fatta det själv. Det hände även ett tag att mitt x och jag gjorde det efter barnets födelse. Vi separerade tidigt, efter några mån och jag flyttade med barnet och slutade helt. Har sen dess aldrig rökt och skulle aldrig överhuvudtaget göra om det. Det är ca 3,5- 4 år sedan. Jag lever nu som vilken person som helst och har tagit väldigt bra hand om barnet och anses som en bra mamma av andra.
Nu ska vi upp i vårdnadstvist och pappan missbrukar än. Han erkänner ingenting själv men jag vet att det är så av flera olika anledningar som jag inte tänker säga här. Det jag undrar är hur mitt tidigare liv kan drabba mig idag? Att jag tog dåliga beslut ett tag i graviditeten och så vidare. Kan det komma att påverka domen eller att jag anses som olämplig när jag nu varit ren i flera år och sköter barnet bra på alla sätt och vis? Skulle jag kunna bli av med vårdnad/boende på grund av det eller på något annat sätt få konsekvenser nu? Pappan kör lite utpressning med det här. Han vill ha barnet mer än dagtid men vill inte lämna något prov. Använder mitt förflutna som ett sätt att nu komma åt mig istället för att han ska lämna urinprov. Om man ändå bara kunde gå tillbaka och radera sitt förflutna och dåliga val.. Hjälp mig!