• Mammaboosten

Bästa julklappen till en mamma?

Julen närmar sig - vilken är den bästa julklappen som du som mamma vill få? Berätta - så kanske julklappstipsen sprids  ända till jultomten Flört

• Svar på tråden Bästa julklappen till en mamma?
  • Jkpg Deluxe

Jag önskar att vi hade en slow cooker/crock pot!
    Jag gillar att laga mat men ibland vore det underbart att bara låta en crock pot få göra jobbet,
    och ändå få god och bra mat! :)

• GrimbartStrike

Intensivkurs för körkort skulle vara det bästa jag kunde få.

Då skulle jag slippa känna mig så låst här hemma, trots att vi har en bil som står hemma på uppfarten hela dagarna redo att användas. Dessutom skulle jag slippa stressen att stå med barnen bredvid en hårt trafikerad väg varje morgon med barnen för att komma till dagis. Jag skulle kunna ägna mig åt min hobby utan att vara beroende av att be min man om skjuts till och från varje gång.

• Min lycka

Den bästa julklappen hade varit att min "familj" slutade frysa ut mig o min son.
    Men det är dock ett omöjligt önsketänkande.
    Ett biobesök eller ett leklandsbesök hade varit toppen för oss.

• Lotten93

En hushållsassistent vore guld värd! 
    Det är ju definitivt ett av de bästa köksredskapen för en hemmafru. 
    Tänk er bara, nybakt bröd på mornarna, goda köttbullar,till middag, bullar till fikat och en massa annat gott! :D Samtidigt som man får ha en pigg, glad och nöjd mamma! (Förhoppningsvis)

• Oklok

För mig är ett fint, fräscht och praktiskt hem viktigt. Så ett nytt kök hade varit perfekt ;)

Fast nya köksknivar är något jag hade uppskattat djupt.

• Lottapotta08
    Mli 014 skrev 2013-12-06 14:52:24 följande:

En halvtimme själv på toa!
    Eller ett presentkort på trådkorgar, så att hon äntligen kunde få ordning på röran i garderoben.
    Så har jag det i alla fall.. =)

Haha, precis vad jag skulle behöva också!!!
  • Nape

Jag börjar se sliten och trött ut. Tar hand om mitt inre och käkar vitaminer + tränar. Så insidan mår ju bra. Utsidan däremot- hej snart 40. Jag har försökt akutreparera och rädda det som räddas kan, med nyinköpt antirynkkräm.

Önskar mig en sminkkurs hos Make Up Store, de kan nog trolla mig snygg igen.

• onkelegil

Min fru får en helg ledig på spa och en biokväll med middag med mig.

Pappa till Lotten 2010 och son BF januari 2014
  • Lussekatten

Det här önskar jag mig:

En ledig kväll/natt utan någon nattning/matning av barn.

Besök hos frissan.

Fotvård

Få naglarna fixade.

Sovmorgon och frukost på sängen.

Ett städat hem.

En hel dag då jag får göra vad jag vill (tex gå i affärer utan gubbe och barn, ligga på soffan och lyssna på tystnaden, läsa en bok ifred etc)

• Zingorina

Denna mamman önskar sig en kitchen Aid eftersom vi har börjat lusläsa innehållsförteckningar och skulle vilja baka mer eget bröd och annat. Till min egna mamma skulle jag önska en spadag tillsammans med mig. Det tror jag hon hade uppskattat. Tack på förhand tomten! ;)

• Billy

Jag önskar mig en byrå från ikea, som jag kan ha en liten tv på, att se på när jag vilar min onda fibro-kropp :)

• Mli 014

Ett fotbad!

Fotfil!

Fotvårdskrämer!

Det VET jag! För det fick jag nämligen av min svärmor idag i för tidig julklapp eftersom vi ska fira jul i Sverige i år.

(Bor i Danmark)

DET borde varje mamma bli bortskämd med till jul!

Om jag hade pengar så skulle alla mammor få ett sånt paket av mig i julklapp!

(Nyfilad, insmord och trött mamma)

• barn02och10

Hoppas innerligt att tomten kommer med en Ladyshave till mig!
    Min andra har gått isönder och tid finns tyvärr inte till att raka benen med hyvel och rakkräm, (eller vad det heter) därför är ladyshaven perfekt :)

Svar på tråden Bästa julklappen till en mamma?