känner ingen kärlek till min egen mor, hon bryter ner mig psykiskt.
Måste man älska sin mor? Jag känner mig så hemsk ibland just för att jag inte tycker om min egen mamma. Hon tröttar ut mig och dränerar mig på energi, under min uppväxt fanns hon aldrig där som ett stöd, som ngn att prata med.jag har fått klara mig själv om man så säger, hade en styvpappa i tonåren som var hård och bestämd och hade det inte varit för honom så vet jag inte vad som kunnat hända, jag drack en hel del och strulade runt med olika killar osv, men aldrig att min mamma pratade med mig om vilka konsekvenser det kunde få. Hon satte styvpappan i första hand, mig sket hon i. Minns min första mens, har nog aldrig varit så nervös ngn gång, var ju tvungen att berätta för henne så vi kunde köpa mensskydd, fy vad jag skämdes, mem det var ju aldrig Ngt hon tagit upp med mig därav skammen. Hon är mycket hemma hos mig och så fort hon dyker upp vänder mitt humör totalt, jag blir grinig men försöker hålla masken och sedan hon på sitt sätt, hon höjer rösten och kan bli jobbig. Jag har aldrig känt mig älskad av henne hon har aldrig visat några moders känslor mot mig. Vet att hon jämnför mig med mina andra syskon (jag är yngst i skaran så dom hade flyttat hemifrån under min uppväxt) har hört henne kallat mig rötägg, hur dom andra blev normala men jag blev ett rötägg, detta bara för 2-3 år sedan, hon sa det visserligen på fyllan och till sig själv men jag vet att hon känner så om mig. Skulle så vilja slippa henne ibland men ändå inte, men hon för mig verkligen att må skit. Och jag vill inte hålla uppe den här fasaden längre det orkar jag inte. Hon bryter verkligen ner mig bit för bit.
Någon här som valt artt bryta med sin/sina föräldrar?
Ska tillägga att jag är 30 år och ingen ungdom..