• Chrismamma

Fostervattens prov, ångra att jag gjorde det :(

Var inne i tisdags för och göra provet, har varit tveksam hela tiden till det! Han inte mer än komma hem för vi fick åka tillbaka. Det rann fostervatten, väll inne igen blev det konstaterat att där var mindre vatten, blev beordrad liggläge! Fick tid för o komma på återbesök idag! Var mindre fostervatten idag :-/ kan bara hoppas att det snart blir mer vatten för annars klarar bebisen inte sig! Blir där mindre o den överlever det så utvecklas inte lungorna o då måste man ta bort den för det :-/ fy vad jag ångrar att jag gjorde det ;-( Vill inte mista min lilla bebis

• Svar på tråden Fostervattens prov, ångra att jag gjorde det :(
  • isabellas
    Chrismamma skrev 2013-12-21 19:29:39 följande:

Mendurå: vissa dagar kommer där mindre och vissa dagar kommer det mer.

Det här låter säker dumt, men hur vet du att du läcker fostervatten? Nu blir det lite intimt men jag har fått väldigt rikliga flytningar under graviditeten, ser ibland ut precis som vatten och ibland/oftast är det helt blött i trosorna. Det är luktfritt och klart, ibland är det lite vitt krämigt men inte jämt..tänkte så du inte tror att du läcker fast det bara är flytningar, vilket är supervanligt under grav.. Jag har inte så annars, alltså nät jag inte är gravid :)
  • turkos77

Jag har nu fått min pojke. Jag hade tydligen jättemycket fostervatten trots mitt långa läckage i början.

• Chrismamma

Isabellas : jag gjorde ett fostervatten prov, det kändes när det ran ut, var en del, fick göra ultraljud direkt som visa att där var bara lite vatten kvar. Sen har det kommit i pöl vis, men den senast veckan (+några dagar till) har det bara blivit vått i trosorna och vattnet öka inte upp som det skulle, jag köpte clearblues bindor som är för och se om man läker fostervatten, dom blir blå om man gör det, och dom har blivit blåa varje dag!

• Chrismamma

Var på rutin ul idag, det första man gör på Mödra! Bebisen mådde bra och där såg ut till och vara mer vatten nu, så nu börjar jag kunna slappna av lite läker fortfarande så man e lite på sin vakt ändå! Ska till Lund på fredag så hoppas på bra resultat då! Blev framflyttad ytterligare en vecka så ska på tillväxt ul om 4 veckor!

• Mendurå

Ok! Härligt!

Glöm inte bort att ta det lugnt nu bara.
    Kan du börja röra dig mer normalt nu eller är det fortfarande soffan som gäller?

• Chrismamma

Mendurå: ja jag skulle ta det lugnt fortfarande och inte lyfta och sånt men röra lite på mig för undvika proppar! Har varit svårt och vara still nu under julen, så har ju blivit att jag har varit uppe mer och gjort saker som jag skulle undvikit. Trodde vattnet var på väg att sluta läka för har inte kommit så mycket på 2 dagar, men idag har det kommit "mycket", inte så att jag har känt att det kommer som jag gjorde i början! Får försöka och ta det lugnare, har varit mycket nu runt om kring! Elins mamma 2010: ja det var verkligen skönt att allt såg bra ut och att där såg ut till och vara mera fostervatten, hoppas dom säger samma sak på fredag också, det måste ju sluta nån gång och läka, kan ju inte hålla på så här i flera månader!

• Chrismamma

Soffiie: jag läcker i nu men jag får vara uppe och röra mig i den mån jag orkar, inte för mycket så jag får sammandragningar eller nått! Var inte bara bebisen som producera fostervatten nu, även moderkakan m.m gjorde det så läkaren tyckte att jag kunde få röra på mig, men inte lyfta och bära m.m. Ska på tillväxtul om 3 veckor ungefär, så ska kolla vattnet då också! länge o vänta bara! Undrar bara om man kan läcka hela tiden, e lite jobbigt :-/ Gjorde det första ul för 1 vecka sen och bm eller vad dom e flytta mig ännu mer bakåt, sa att det e kollat minst 3 ggr innan hur långt gången jag är och det har stämt! Bad dom kolla upp det sist jag var i Lund med och dom fick fram den veckan som jag har varit i hela tiden! Vill ju inte att där ska stå att jag är i vecka 40 när jag kommer vara i vecka 42+ när man e i slutet av graviditeten!

• zizuna

Vilken vecka är du nu i?

Bor du i lund?

Chrismamma skrev 2014-01-04 13:26:29 följande:
    Soffiie: jag läcker i nu men jag får vara uppe och röra mig i den mån jag orkar, inte för mycket så jag får sammandragningar eller nått! Var inte bara bebisen som producera fostervatten nu, även moderkakan m.m gjorde det så läkaren tyckte att jag kunde få röra på mig, men inte lyfta och bära m.m. Ska på tillväxtul om 3 veckor ungefär, så ska kolla vattnet då också! länge o vänta bara! Undrar bara om man kan läcka hela tiden, e lite jobbigt :-/ Gjorde det första ul för 1 vecka sen och bm eller vad dom e flytta mig ännu mer bakåt, sa att det e kollat minst 3 ggr innan hur långt gången jag är och det har stämt! Bad dom kolla upp det sist jag var i Lund med och dom fick fram den veckan som jag har varit i hela tiden! Vill ju inte att där ska stå att jag är i vecka 40 när jag kommer vara i vecka 42+ när man e i slutet av graviditeten!

• fyrabarnsmor4

Trist det blev så för dig. Jag gjorde oxå fostervattensprov när jag väntade våra första barn. Hade inte nåt problem efteråt. Önskar dig lycka till med magen när det närmar sig...

• Chrismamma

Zizuna: enligt 3 ultraljud som är gjorda i Lund och 1 ultraljud som e gjor i Landskrona är jag i vecka 20+1! Men när jag gjorde rutin ul så blev jag flyttad bakåt 8 dagar! Tog upp det med Lund sist jag var där så dom kolla upp bebisen då, dom fick fram vad jag hade fått från början! Finns två olika sätt o mäta på sa dom i Lund också, dom gjorde båda sätten på mig nu sist jag var i Lund! Nä jag bor inte i Lund! Bor i en by utanför Landskrona!

Svar på tråden Fostervattens prov, ångra att jag gjorde det :(