• Anonym (ledsen)

FAN! :( Troligen ett andra missfall

Vet inte vart jag ska börja, känner mig så fruktansvärt ledsen..

Blev gravid på första försöket men det slutade i missfall i vecka 8. 
    Därefter blev jag gravid igen utan någon mens emellan och är idag i vecka 9+6.

Idag har jag och min sambo varit på inskrivningen och allting har känts så bra, fram till nu..

Upptäckte en rosafärgad flytning vid 5-tiden, och ungefär klockan 6 så hade det kommit ungefär en matsked färskt blod i trosan. Det har inte kommit mer blod sedan dess och jag har ingen värk, möjligen att jag börjar känna "träningsvärk" i svanken.. Är livrädd och känner att det är kört nu Kan tillägga att jag inte har några barn sedan tidigare.

Vad tror ni? Har ringt 1177 men de ber mig bara att avvakta och vänta, jag vill ju veta nu

• Svar på tråden FAN! :( Troligen ett andra missfall
  • Charlotte73

Man KAN faktisk blöda upp till flera gg i graviditeten utan att det betyder nått.. Vissa gör det. Kram!

• Anonym (My)

Åh håller tummarna att allt är som det ska! Styrkekramar ❤❤

• zerano

Förstår din rädsla!! Går precis igenom ett mf, började förra helgen och i måndags började jag blöda "på riktigt", är redan nu extremt orolig för att få missfall igen vid nästa graviditet. Men! Jag vill också bringa lite hopp, när jag väntade min son (3 år nu) så hade jag blödningar, inte klar rött blod, men det är inte alls ovanligt att det är färskt heller. Har två bekanta som haft rejäla blödningar och som idag har friska barn. Hade jag varit dig, hade jag för säkerhetsskull och framför allt för din egen skull, uppsökt gynakuten. Där ser de med VUL hur det står till. Jag håller tummar och tår för er!

• Anonym (ledsen)

Först och främst, tack för era svar.

Uppsökte gynakuten i lördags och fick konstaterat ytterligare ett missfall, dagen efter började den riktiga blödningen med stora klumpar och annat... Usch, livet känns verkligen tungt just nu... :(

Känner mig oerhört rädd för en tredje graviditet...

• zerano
    Anonym (ledsen) skrev 2013-12-09 23:06:22 följande:

Först och främst, tack för era svar.

Uppsökte gynakuten i lördags och fick konstaterat ytterligare ett missfall, dagen efter började den riktiga blödningen med stora klumpar och annat... Usch, livet känns verkligen tungt just nu... :(

Känner mig oerhört rädd för en tredje graviditet...

Beklagar ödmjukast!
    Vilken himla pärs att ta sig igenom två stycken, och jag förstår innerligt din rädsla för en tredje graviditet.
    Det man får "trösta" sig med, är att det är väldigt ovanligt att få tre stycken, och får man det, så får man även en utredning.. Och längtan efter barn är oftast större än oron över missfall, jag hoppas på att du får känna som så när detta är över.

Vill passa på att skänka dig en stor styrkekram!

Och du.. Sörj. Var ledsen och arg, så länge du behöver för att bearbeta det här.
    Men ge aldrig upp.

Hoppet är det sista som överger en --<-@

• Charlotte73

Har en kusin som aborterade gång på gång, men hon har idag 2 friska barn.. Så ge inte upp, du KAN ju bli med barn iaf.. Det kommer ordna sig, det gör det altid!

Läkarna kan så mycket idag! Kram på dig!

• Anonym (Samma här.)

Jag har nyss fått mitt andra mf på raken. Fick förra i okt och nu igår kväll började mitt andra mf, fan vad jag är ledsen, förbannad och förkrossad. Just nu känns det som det inte kommer att bli fler barn:( vet inte vad jag ska ta mig till just nu. Mitt råd till dig är tillåt dig att vara arg, ledsen och sörja mf:et och som det är skrivet ovan så är det väldigt ovanligt med 3 mf på raken och skulle det nu hända så får du hjälp då dom är otroligt duktiga idag. Kram

Svar på tråden FAN! :( Troligen ett andra missfall