• Anonym (TS)

Kan man få tillbaka minnen som man tappat då man druckit?

Jag har en väldigt vag känsla av att något hände. Har fått berättat för mig att jag hade sex med en person och det känns rätt men han vill inte prata mer om det. Jag behöver verkligen minnas. Var på G med en annan kille och han säger att om han får veta vad som hänt så glömmer vi det men om han inte får veta så har han svårt att släppa det. Ångrar förstås att jag drack för mycket och låg med den andra killen. Brukar inte få minnesluckor annars. Finns det något sätt att få tillbaka minnena? Typ hypnos eller något? Eller någon metod man kan prova själv? Jag minns början av kvällen och lite saker som hände här och var (typ vad jag drack, scener ur en film vi såg).

• Svar på tråden Kan man få tillbaka minnen som man tappat då man druckit?
  • Anonym (suck)

Har du så allvarliga alkoholproblem att du till och med får minnesluckor bör du ta dig en funderare på om du behöver behandling....

Har man som tjej haft sex så märker man det! Det brukar ju rinna spermier ett tag efter...... så du bara skyller på att du inte minns nåt!!

• Anonym (TS)
    Anonym (suck) skrev 2013-12-07 16:55:43 följande:
    Har du så allvarliga alkoholproblem att du till och med får minnesluckor bör du ta dig en funderare på om du behöver behandling....

Har man som tjej haft sex så märker man det! Det brukar ju rinna spermier ett tag efter...... så du bara skyller på att du inte minns nåt!!
    Ja jag är tjej men det var i så fall med kondom. Jag är ganska säker på att sexet skedde (har ett minne av att ngt hände som sagt) men vill minnas hur det var och vad som hände under sexet och efteråt. Det här var första gången jag drack så mycket att jag fick minneslucka. Var lite ledsen för en grej och hade inte riktigt koll. Kommer vara mer försiktig med alkohol i fortsättningen. Vad menar du med att jag bara skyller på det?
  • frappa

Man kan få minnesluckor även vid mindre mängd alkohol.

Jag drack en gång 17-18cl 40% och mitt minne efter den kvällen var helt borta.

Sen en gång efter jag haft influensa, då drack jag tom än mindre och var helt tomt i skallen efter den kvällen.

Detta är de enda ggr jag har tappat minnet, så kom inte med sån dynga.

TS, ibland kan alkohol hjälpa en att komma ihåg.

Varför det är så har jag inte en susning.

• The Fugly

Ja, suck.

Får man ofta minnesluckor har man ev problem. Får man vid ett enstaka tillfälle betyder det inte mer än att man drack för mycket vid det specifika tillfället.

Spermier rinner inte ut om kondom har använts, vilket det ofta gör. Varför är du så negativt inställd till TS?

TS, det finns nog inget direkt sätt att få tillbaka minnen men ibland poppar det upp minnesbilder efterhand.
Svar på tråden Kan man få tillbaka minnen som man tappat då man druckit?