Konstigaste skolan jag hört talas om
Jag vet att det kanske inte har med känsliga rummet och göra men jag ville vara anonym.
Ok det är en privatskola, alltså en gymnasiesärskola för elever med LINDRIG utvecklingsstörning och några har säkert något inom autism. Jag har hört en hel del om den skolan en vän går där och h*n trivs inte där. Jag går i den skolans "systerskola" den skolan jag går i är jätte bra och INTE ALLS som den märkliga skolan som denna tråden handlar om. (skriver "Den konstiga skolan" för jag inte vill skriva vad skolan heter öppet på nätet).
En klasskompis till mig har sagt att lärarna på den konstiga skolan följer med eleverna på toaletten! Jag vet inte om det bara är så att de väntar utanför eller följer med in. Men det är verkligen galet i enligt mig. Lärarna där behandlar eleverna som lågstadiebarn fast det är en gymnasieskola. Eleverna får inte ha sin mobil på rasterna (det får vi i min skola) för i den skolan kräver lärarna att eleverna ska vara sociala med varandra, Jag tycker inte man ska kräva att man ska vara social många med funktionsnedsättningar är mindre sociala eller osociala så varför ska man inte få ha mobilen på rasten? Att inte få ha mobilen på lektionerna är en annan sak. Den konstiga skolan kryllar av särbehandling.
vad tycker ni om detta?