• Äldre 8 Dec 18:57
    7929 visningar
    13 svar
    13
    7929

    Nya pappor sommaren 2014

    Hej,

    Nyfiken på om det finns fler där ute som ska få barn sommaren 2014

    Startar en tråd för oss som sitter i samma båt, där vi kan diskutera och få hjälp och tips från varandra.

    Jag ska få min andra knodd Juni 2014. Har sedan tidigare en grabb på 2 år, bor i Stockholm

  • Svar på tråden Nya pappor sommaren 2014
  • Äldre 20 Dec 00:38
    #1

    Vår första är planerad till slutet av juli

    Bor i Varberg

  • Äldre 13 Jan 23:41
    #2
    Gråter
    Fick idag reda på att det inte blivit något, ett ägg utan foster, blir medicinskt framkallat missfall i veckan 
  • Äldre 21 Jan 15:31
    #3
    Tim89 skrev 2013-12-08 18:57:46 följande:
    Hej, Nyfiken på om det finns fler där ute som ska få barn sommaren 2014 Startar en tråd för oss som sitter i samma båt, där vi kan diskutera och få hjälp och tips från varandra. Jag ska få min andra knodd Juni 2014. Har sedan tidigare en grabb på 2 år, bor i Stockholm

    Blir pappa för första gången i augusti! Känns underbart men nog har "paniken" börjat krypa sig på, ensambarn som man är känns det ju som att man inte vet ett skit av vad som komma skall
  • Äldre 21 Jan 15:32
    #4
    RogerVBG skrev 2014-01-13 23:41:55 följande:
    Fick idag reda på att det inte blivit något, ett ägg utan foster, blir medicinskt framkallat missfall i veckan 

    Beklagar sorgen! :(
  • Paxad
    Äldre 22 Jan 14:10
    #5
    RogerVBG skrev 2014-01-13 23:41:55 följande:
    Gråter
    Fick idag reda på att det inte blivit något, ett ägg utan foster, blir medicinskt framkallat missfall i veckan 
    Beklagar.
  • Paxad
    Äldre 22 Jan 14:13
    #6
    sambokille skrev 2014-01-21 15:31:58 följande:

    Blir pappa för första gången i augusti! Känns underbart men nog har "paniken" börjat krypa sig på, ensambarn som man är känns det ju som att man inte vet ett skit av vad som komma skall
    Augusti här också. Vår första. Är skitsugen på att börja inreda barnrummet, frun tycker jag är ute väl tidigt, men det är väl mitt sätt att fixa med boet. Vad rör sig paniken om? Jag kanske missat nåt jag borde "panika" över? =)
  • Paxad
    Äldre 22 Jan 14:15
    #7
    Tim89 skrev 2013-12-08 18:57:46 följande:
    Hej,

    Nyfiken på om det finns fler där ute som ska få barn sommaren 2014

    Startar en tråd för oss som sitter i samma båt, där vi kan diskutera och få hjälp och tips från varandra.

    Jag ska få min andra knodd Juni 2014. Har sedan tidigare en grabb på 2 år, bor i Stockholm
    Kollade ni könet på första barnet vid ultraljud eller fick det bli en överraskning på dagen-d?
  • Äldre 22 Jan 16:21
    #8
    Paxad skrev 2014-01-22 14:13:20 följande:
    Augusti här också. Vår första. Är skitsugen på att börja inreda barnrummet, frun tycker jag är ute väl tidigt, men det är väl mitt sätt att fixa med boet. Vad rör sig paniken om? Jag kanske missat nåt jag borde "panika" över? =)

    Här är det sambon som vill börja köpa grejer och inreda men tycker vi ska vänta tills första ultraljudet (1,5 månad) bara för att vara säkra att allt verkar gå bra och så sen får hon fritt fram :) men ska man vara ärlig så nog kryper de i fingrarna här med hehe. Nja de är väl egentligen ingenting speciellt egentligen men man har bara ingen erfarenhet av småbarn alls men de kommer gå bra :)
  • Äldre 13 Mar 21:18
    #9

    Jag får mitt första i slutet på Maj. Har ingen panik även om jag borde. Paniken la sig i vecka 13-14 tror jag.
    Vi har långt ifrån fixat allting, inte köpt vagn, inte målat något rum, i princip ingenting.

    Kan bli rätt trött på hysterin, våra föräldrar har handlat saker sen det blev officiellt i vecka 10. Har till och med fått säga till mina föräldrar att ta och lugna ner sig lite.

  • davkar­82
    Äldre 25 Mar 10:24
    #10

    Hallå.
    Jag och min fästmö väntar vårt första barn den 19/7.
    Då vi bor i Portugal sedan 9 månader vore det trevligt
    att kunna diskutera med "svenskar" som också är blivande
    pappor.
    Vi har införskaffat det mesta för babyns ankomst så som vagn,
    kläder osv, har väll egentligen bara sängen kvar.
    Men har en fråga till er: hur fungerar ert förhållande, jag och
    min fästmö har haft ett bra förhållande, men en bit in i graviditeten
    har det börjat bli en hel del tjafs, mycket handlar om att jag inte
    är tillräckligt delaktig, att jag inte tar tillräckligt stort ansvar i hemmet
    osv. Är detta något som ni kan känna igen er i?

  • Äldre 26 Mar 14:35
    #11
    davkar82 skrev 2014-03-25 10:24:12 följande:
    Hallå. Jag och min fästmö väntar vårt första barn den 19/7. Då vi bor i Portugal sedan 9 månader vore det trevligt att kunna diskutera med "svenskar" som också är blivande pappor. Vi har införskaffat det mesta för babyns ankomst så som vagn, kläder osv, har väll egentligen bara sängen kvar. Men har en fråga till er: hur fungerar ert förhållande, jag och min fästmö har haft ett bra förhållande, men en bit in i graviditeten har det börjat bli en hel del tjafs, mycket handlar om att jag inte är tillräckligt delaktig, att jag inte tar tillräckligt stort ansvar i hemmet osv. Är detta något som ni kan känna igen er i?

    Ohja det känner man igen... här är de humösvängningar delux nu men de är bara hålla i sig och låta de blåsa över. Fullt normalt med ordentliga utbrott eller andra känslor när hormonerna tar över men hon menar inget illa egentligen så försök komma ihåg det om än det kan vara svårt ibland när hon sätter igång :) najs att bo i Portugal förresten! Går de bra för er där då?
  • Äldre 27 Mar 16:07
    #12

    Byter härmed ut flashback mot familjeliv, trodde aldrig att dagen skulle komma... 

    Väntar vår första, i juni i år, med skräckblandad förtjusning. Humörsvängningar kan man ju hantera, men jag bävar för de sömnlösarna dagarna som komma skall. Om man nu är beroende av regelbunden sömn, hur tar man sig igenom den perioden med nerverna intakt...?

  • davkar­82
    Äldre 28 Mar 20:40
    #13

    Skönt att höra att man inte är själv om "tjafs".
    Jo då för stunden står jag i kortbyxor och t-shirt och väntar på den lokala pizzerian för lite fredagsmys.
    Vi flyttade ner för ett år sedan för att plugga på distans och starta eget på sikt. Vi lever gott här nere, ända "problemet" är att vi måste gå hos privat läkare under graviditeten då vi inte är fullbördiga medborgare. Men förlossningen sker på ett allmänt sjukhus då plånboken inte är så tjock.
    Men lite nervöst att föda och bo i ett land som man bara bott ett år i med en liten junior.
    Men man måste våga att chansa i livet också.

Svar på tråden Nya pappor sommaren 2014