Vad är ok som bonusförälder?
Jag är ensamstående med två barn i åldrarna 12 och 9 år. Sedan april i år är jag i ett förhållande med en ny man än barnens pappa. Jag är (oplanerat) gravid och vi har valt att behålla barnet. Allt har vart bra fram till nyligen och vi har planerat att pojkvännen ska flytta in hos oss, han vill vara närvarande som pappa när barnet föds. Men sista veckorna nu så har han visat nya sidor. Han går in och tar beslut vad gäller barnen. Som exempelvis igår kväll då vi blev riktigt ovänner. Barnen bråkade och det resulterade i att 12-åringen slog 9åringen flera gånger så att hon fick ont och blev ledsen. Jag han inte ta tag i situationen innan pojkvännen flyger upp ur soffan, lyfter upp 12-åringen i ena armen och ena benet, bär honom så till hans rum och slänger in honom i hans säng. 12-åringen skrek förtvivlat på hjälp till mej och försökte springa ut tillbaka. Då upprepades prosseduren. Sedan gjorde pojkvännen klart att 12åringen inte längre var välkommen ut i lägenheten. Inne i rummet Låg 12-åringen och grät och ropade på mej. Min pojkvän var förbannad och sa åt mej att inte gå in. Jag var också arg och sa till pojkvännen att det är jag som sätter gränser och bestämmelser vad gäller mina barn. Då vart pojkvännen ännu argare, han menade på att jag har inga gränser och då måste han ta över. Sen sa han också att när han flyttar in då ska det minsann bli ordning och reda. Jag blev så besviken, har inte sett honom så förut. Imorse sa 12-åringen att han flyttar till sin pappa om det ska fortsätta så här, han känner sej nu rädd inför min pojkvän. Som jag känner nu då känner jag bara ilska gentemot pojkvännen, jag funderar tom på att bryta med honom. Men i nästa sekund tänker jag att det inte vore rätt mot barnet i magen.. Vad tycker ni, överreagerar jag? Eller är det inte ok att pojkvännen beter sig så här? Vore oerhört tacksam för så många svar dom möjligt, jag känner mej jätteosäker på hur jag ska gå vidare med det här. Hade jag inte vart gravid då hade varit ett självklart val, pojkvännen hade åkt ut redan igår kväll. Men nu har jag ju barnet i magen och ta hänsyn till, som faktiskt är pojkvännens barn. 12-åringen är i nuläget besviken på mej och det gör så ont. Han tycker att jag väljer pojkvännen framför honom och undrar vad han har gjort för fel.. Hur skulle ni ha gjort? / Zumba