Hälsning till döende lärare
En av dotterns lärare är döende i cancer, han har kämpat mot tarmcancer sedan förra hösten och sedan en tid tillbaka finns inga mer botemedel att ta till. Läraren har varit sjukskriven sedan förra hösten och har hälsat på eleverna några gånger under året men eleverna pratar såklart om och saknar sin lärare. Jag tror inte att han är "i livets slutskede" riktigt än, men han har inte många månader kvar.
Så, jag håller i insamlingen till den lilla julklappen som ska överlämnas vid avslutningen, ni vet den som visar på vår uppskattning för deras insats för våra barn. Även om inte den sjuka läraren kommer dit så känner jag att han också borde få i alla fall en liten hälsning från sina elever och deras föräldrar (en liten skola på landet där alla kommer varandra nära). Räcker det med ett fint kort och en hälsning "Vi tänker på dig, Barn och föräldrar klass ..." Eller vad skriver man egentligen?
En present känns meningslös till någon som har kort tid kvar, kanske en fin chokladkaka?? Eller blir det bara fel?