• Blondie

    Han vill inte ha barn

    Jag hoppas att nån kan ge mig lite tips på vad jag ska göra. Min pojkvän sedan 3 år tillbaks delar inte min absolut största dröm, nämligen en liten knodd. Jag är 25, han 35. Han har en dotter från ett tidigare förhållande som han tyvärr inte får träffa för mamman. Anledningen, som han säger, är att det skulle kännas taskigt mot dottern som han inte får träffa om han skulle skaffa barn med mig. Jag vill ju inte tving honom att skaffa barn med mig(fast det går nog iofs inte), jag vill ha en familj med honom. Jag vill ju inte lämna någon som jag älskar så sjukt mycket, men kommer nog inte ha något val snart. Kompisarna skaffar barn och verkar hur lyckliga som helst, snart är det bara jag kvar :( om någon har nått råd att komma med så vore jag väldigt tacksam. Skulle vilja höra vad folk jag inte känner tycker om min situation. Har inte skrivit allt, tar det om det blir några frågor.


  • Svar på tråden Han vill inte ha barn
  • beam82

    Om jag var i din situation skulle jag börja undra vad som egentligen gör att han inte får träffa sin dotter, och varför han inte kämpar för sin rätt till henne. Att det skulle vara elakt mot det barn han redan har att skaffa fler låter som en dålig undanflykt i mina öron, du borde nog prata mer med honom om anledningar. Eller prata med någon i omgivningen som kanske kan veta saker.

  • Blondie

    Han får inte träffa dottern för att mamman har inte kommit över honom och vill ha tillbaks honom och att dom ska vara en "familj" dom hade separerat ett år innan vi träffades och hon har hållit på att ringa och smsa honom nästan dagligen i fyra år. Vi har haft rätt många kriser pga det men tagit oss igenom det på ett eller annat sätt. Han höll på fram och tillbaks i tingsrätt och domstolar för att få ha dottern och han fick beslut på att han fick ha henne varannan helg, men exet tyckte inte att det var bra. Han skulle flytta dit för att få träffa henne. Det är anledningen till att han inte fått träffa henne

  • miinimee1981

    Ett domslut är ett domslut och det är juh inget hon kan ändra på bara för Att hon tycker. Förstårligt att han är rädd för att det ska bli likadant igen. Tror det handlar mer om rädsla än om vilja, tror jag.

  • beam82

    Jag skulle ändå ha funderat en extra gång över varför han inte fortsätter kämpa för sin dotter. Om hans ex håller barnet från honom får han väl gå till rättegång igen. O igen. Tills det löser sig. Om han verkligen vill så skulle han kämpa varje dag. Det kanske egentligen bottnar i att han inte vill ha barn alls, varken det han har eller några nya, men han kanske tycker att det är en bättre ursäkt att säga att det är elakt mot dottern.

  • Blondie

    Ja jag har ju frågat honom varför han inte ringer polisen för hon bryter ju mot ett domslut och om han ringer dom så skulle det inte vara några problem att få ha henne. Men han lyssnar inte på mig, synd för det borde vara ganska enkelt tycker jag. När jag frågade sist så bröt han ihop och sa att han inte orkade bråka med exet om dottern längre, det har ju gått några år och det har ju inte lett någon vart. jag vet ju att han har kämpat men jag tycker att han gett upp precis innan målsnöret. Den jobbiga biten är ju gjord, ett samtal är det som står ivägen nu

  • Anonym (...)

    Han vill varken ha sin gamla dotter eller några nya barn.
    Och i ärlighetens namn, vill du verkligen ha en pappa som INTE gör allt för sina barn?
    Vill du verkligen ha barn med en man som inte ens umgås med det barn han har?
    Vill du verkligen ha barn med en man som INTE vill ha barn med dig?
    Vill du verkligen skaffa barn med en man som inte ens rätt upp sina konflikter/känslor med sin första familj?
    Vill du verkligen vara kvinna/mamma nummer 2 och ha hela styvfamiljskarusellen?
    Isåfall stannar du. (men fundera på hur bra era barn kommer må...)

    Eller vill du skaffa en kärnfamilj med en man som BRYR sig om och gör allt för sina barn? En pappa som skulle gå genom eld för era barn? Vill du skaffa barn med en man som inget hellre vill än att få barn med dig? Vill du ha en man som stöttar dig och ser fram emot er graviditet?
    Isåfall får du lämna och hitta en ny man.

  • Furstinna

    Antar att detta bara är hans version.. En pappa som inte träffar sina barn är inte någon som verkar pålitlig. Varför kämpar han inte? Eller finns där en annan anledning?

  • Blondie

    Anonym, jag är helt inne på samma linje som dig och alla som jag pratar med också, men att ta steget och lämna är inte det lättaste.

Svar på tråden Han vill inte ha barn