En annorlunda abort historia
Jag gjorde en abort för två år sedan och ångrar den fortfarande. Fast det var länge sedan mår jag fortfarande dåligt av det. Men min historia är lite annorlunda än de flestas.
Jag hade varit tillsammans med pappan till embryot/fostret i tre månader. Det var ett väldigt destruktivt förhållande där han våldtog mig ett par gånger. Jag hade precis tagit mod till mig och bett om en paus då jag fick veta att jag var gravid. Jag kontaktade killen och vi träffades. Han sa att han skulle finnas där för mig, men han blev arg så fort jag pratade om vad jag kände. Han fokuserade bara på hur synd det var om honom och han anklagade mig för att ha försatt honom i den här situationen.
Jag vet att han var en hemsk människa och ni behöver inte förstå varför jag blev tillsammans med honom. Jag kommer från ett hem där våld och misshandel var vardag, så jag är van vid att bli behandlad så. Därför stack jag inte direkt.
Jag skulle inte vilja vara mamma idag, däremot ångrar jag så att jag inte födde och adopterade bort barnet. Som det är nu (enligt mitt sätt att se på saken) mördade jag mitt eget barn. Hur ska jag kunna leva med mig själv efter en sådan grej? (Jag dömmer ingen annan som gör en abort.)